علی رغم اینکه مسئولان می‌گویند درهمه داروخانه‌های استان ماسک توزیع می‌شوداما عده‌ای ازمردم در مراجعه با داروخانه‌ها با جمله ماسک موجود نیست روبرومی شوند.
کد خبر: ۸۴۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 29 April 2020

در روزهای کرونایی نیاز افراد به اقلام بهداشتی زیاد است. ماسک و دستکش از جمله اقلام شخصی است که در این روزها کاربرد زیادی دارد و مردم در داروخانه ها به دنبال آن هستند.

اما به هنگام مراجعه برای خرید ماسک،ممکن است با این جمله که در پشت شیشه اغلب داروخانه ها مشاهده می شود مواجه شوند:(ماسک نداریم!)

مسئولین می گویند ماسک در همه داروخانه ها ی استان توزیع میشود اما این در حالی است که مردم نظر دیگری دارند.

رضایی فرد مراجعه کننده به یکی از داروخانه‌های بیرجند در خصوص کمبود ماسک در داروخانه‌های سطح شهر گفت: به هنگام مراجعه برای خرید ماسک از او خواسته شد تا صبح روز بعد برای خرید ماسک اقدام کند، زیرا تمام ماسک‌های آن داروخانه به فروش رفته بود.

فرد دیگری نیز که در طول یک روزبرای تهیه ماسک به سه داروخانه مراجعه کرده بود، افزود:هیچ کدام از آن‌ها ماسک مورد نیاز مردم را نداشتند.

اما مسئولین معتقدند ماسک مورد نیاز مردم در همه داروخانه‌ها توزیع می‌شود و تنها داروخانه‌ای خاص اقدام به توزیع ماسک نمی‌کند.

آهنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ماسک در همه داروخانه‌های استان توزیع می‌شود و داروخانه‌ها موظف هستند تا آن را در اختیار مردم قرار دهند، زیرا به نفع خودشان است.

او در خصوص قیمت ماسک‌های عرضه شده در دارو خانه‌های سطح استان افزود: قیمت ماسک‌های سه لایه تولیدی در کارگاه‌های داخلی استان هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت ماسک‌های شرکتی که با حمایت استانداری تهیه شده هزار و ۷۰۰ تومان است و مابقی ماسک‌هایی که توسط شرکت‌های توزیع دارو (پخش سراسری) در اختیار داروخانه‌ها قرارداده می‌شود به قیمتی خریداری شده از شرکت و محاسبه سود به دست مشتریان خواهد رسید.

آهنی در خصوص ماسک‌های عرضه شده در خارج از داروخانه‌ها اظهار کرد: در این خصوص اعلام نظر نمی‌کنیم، زیرا علاوه بر آنکه هیچ گونه مجوز از طرف دانشگاه علوم پزشکی ندارند، برآن‌ها نظارتی هم وجود ندارد.

به گفته معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دیروز تعداد ۱۰۰ هزار عدد ماسک از نوع سه لایه با حمایت استانداری در سطح داروخانه‌های استان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار