به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، تاکنون بیش از 780 واحد صنفی در استان برای برپایی فروش فوق‌العاده برای بازار شب عید اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 24 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،احسان باقرخانی در جلسه  کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه با اشاره به تمهیداتی که برای تنظیم بازار شب عید کرمانشاه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: در صورتی‌که با برگزاری نمایشگاه فروش بهاره موافقت شود، 676 غرفه نمایشگاهی برای هشت شهرستان استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 200 غرفه مربوط به نمایشگاه کرمانشاه و مابقی مربوط به هفت شهرستان دیگر شامل قصرشیرین، اسلام آبادغرب، صحنه، کنگاور، روانسر، هرسین و سرپل‌ذهاب است.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه از تعیین واحدهای صنفی برای برپایی فروش فوق‌العاده در سطح استان نیز خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 780 واحد صنفی مجوز فروش فوق‌العاده دریافت کرده‌اند.

باقرخانی درباره تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم نیز خاطرنشان کرد: 850 تن برنج با قیمت کیلویی 6800 تومان، 1416 تن شکر ( با سهمیه 50 درصد برای مصرف خانگی و 50 درصد برای صنف و صنعت) با قیمت کیلویی 4700 تومان، 270 تن گوشت مرغ با قیمت کیلویی 12 هزار و 900 تومان و 270 تن گوشت قرمز با قیمت کیلویی 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بنا داریم این اقلام در نمایشگاه بهاره، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و شبکه توزیع منتخب اصناف عرضه شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تنظیم بازار در زمینه سایر کالاها و خدمات مرتبط با ایام نوروز هم داریم، گفت: از جمله این موارد می‌توان به محصولات لبنی و پروتئینی، آجیل و خشکبار، شیرینی، مواد غذایی، حوزه حمل و نقل درون و برون شهری، هتل‌ها، خبازی‌ها، خشکشویی و قالیشویی‌ها، تعمیرات و خدمات مرتبط با خودرو اشاره کرد.

باقرخانی سپس به شایعاتی که درباره وضعیت شکر در بازار مطرح است نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مسئولین کشور تا خرداد سال آینده شکر با ارز 4200 تومانی تامین خواهد شد و مشکلی در این زمینه نداریم که افزایش قیمت رخ بدهد.

وی همچنین از افزایش قابل توجه قیمت انواع آهن آلات طی یک هفته اخیر هم خبر داد که از 9 تا 25 درصد در انواع مختلف شامل پروفیل، میل گرد، تیرآهن و ... بوده است.

در ادامه رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه 2700 مترمربع فضا برای نمایشگاه بهاره کرمانشاه در نظر گرفته شده، گفت: اگرچه برای برپایی این نمایشگاه آمادگی داریم، اما اگر صلاح مدیریت ارشد استان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا عدم برپایی نمایشگاه است، ما نیز کاملا موافقیم.

وی افزود: تمام مقدمات برپایی نمایشگاه فراهم است و اگر با برگزاری آن موافقت شود، زمان در نظر گرفته شده برای نمایشگاه 20 تا 25 اسفند است.

ساسانی همچنین با اشاره به وجود 60 هزار واحد صنفی در کرمانشاه، خواستار برپایی کلاس آموزشی برای اصناف در زمینه پیشگیری از کرونا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار