رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت که به‌عنوان یک طلبه از جامعه پزشکی کشور به دلیل واقعه تلخ کتابسوزی اخیر عذرخواهی می‌کند.
کد خبر: ۸۱۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷ 28 January 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به این‌که این اقدام ناپسند بوده، افزود: این اقدام اهانت به علم پزشکی و ساحت دانش بوده است و کار منطقی و عالمانه نمی‌باشد.

وی در طول تاریخ تشیع و حوزه‌های علمیه آتش زدن کتاب سابقه ندارد، اضافه کرد: خرسندیم که مدیریت حوزه‌های علمیه، علما و مراجع این اقدام ناپسند را محکوم کردند و با این موضوع برخورد شد.

وی تصریح کرد: اگر این فرد دانش‌آموخته حوزه علمیه نجف است باید از مقتدای خود آیت‌الله سیستانی که مظهر لطف، ادب و اخلاق است، درس بیاموزد و اگر دانش‌آموخته حوزه علمیه ایران است که باید از مراجع معظم درس بگیرد.

نواب با بیان این‌که علمی به نام طب اسلامی وجود ندارد، گفت: علم طب سنتی از گذشته وجود داشته که امروز نیز وزارت بهداشت با این علم درگیری و دعوا ندارد و علاوه بر راه‌اندازی دانشکده طب سنتی، دکترای تخصصی نیز در این رشته دانشجو می‌پذیرد.

وی ادامه داد: اگر کسی در طب سنتی مهارتی دارد باید با درمان بیماران، علم و تخصص خود را نشان دهد و همین مساله باعث می‌شود مردم جذب این تخصص شوند و لزومی به آتش زدن کتاب نیست.

وی با بیان این‌که کتاب هاریسون مرجع پزشکی و درمان بیماران صعب‌العلاج است، ادامه داد: جامعه پزشکی در طول جنگ تحمیلی، حوادث و بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله با تمام وجود در میدان بوده و در مناطق محروم نیز خدمت می‌کند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: علما و مراجع نیز از علم نوین برای درمان استفاده می‌کنند و نظر تمام علما این است که غیرمتخصص‌ها نباید در علم پزشکی دخالت نمایند.

وی گفت: با توجه به این‌که این فرد جایگاه محکمی ندارد، این اقدام نابخردانه نمی‌تواند شبهه تضاد علم و دین را القا نماید.

سوزاندن یکی از کتاب‌های کلیدی پزشکی - کتاب هریسون - توسط یکی از مروجان مشهور طب سنتی - یا آن‌طور که خودش مدعی است طب اسلامی - که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی هم داشته است، واکنش‌های گسترده‌ای را در جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به دنبال داشت؛ عباس تبریزیان از جمله مخالفان پزشکی مدرن با این کار نمادین بار دیگر موضوع وجود تقابل یا مواجهه باورهای سنتی با پزشکی مدرن را در کانون مباحث روز خبری القا کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار