عضو هیات ‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی20 بهمن ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷ 28 January 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان در نشست خبری که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، به تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان پرداخت و اظهار کرد: انقلاب روسیه یا همان شوروی سابق براساس نظام مارکسیسم و اصول دیالکتیک به وقوع پیوست اما انقلاب اسلامی ایران براساس پایه‌های فکری و اعتقادی اسلام به دست فیلسوفی سیاستمدار به سرانجام رسیده است.

وی به برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در قم اشاره کرد و افزود: این همایش روز 20 بهمن ماه سال جاری در ایام پیروزی انقلاب در محل مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

عضو هیات ‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی به همت دانشکده حکمت و ادیان از زیر مجموعه‌های مجتمع امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

گرجیان در ادامه سخنان خویش از شرکت پررنگ بانوان در این همایش خبر داد و گفت: پس از اعلام فراخوان بیش از 50 درصد شرکت کنندگان که آثارشان به دبیرخانه رسید را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی شمار آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: 148 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و همچنین بیش از 90 مقاله نیز پذیرفته شده و 12 مقاله سفارش شده به این همایش رسیده است که این مقالات به صورت بسته جداگانه ای ارائه می‌شود.

عکس: محمدعلی مریزاد

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی اضافه کرد: در راستای برگزاری این همایش شمار پنج مصاحبه علمی صورت گرفته و 13 پیش نشست نیز در مراکز مختلف برگزار شده است.

وی در ادامه از همکاری 27 نهاد و مرکز علمی در برگزاری این همایش خبر داد و گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه حکمت و فلسفه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، موسسه حفظ آثار و نشر امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مفید، دانشگاه علوم رضوی مشهد و بنیاد حکمت اسلامی صدرا از جمله مراکز علمی هستند که در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

حجت الاسلام گرجیان با اشاره به ویژگی‌های بارز و انحصاری این همایش عنوان کرد: برجسته سازی ماهیّت انقلابی حوزه علمیه و دانشگاه اسلامی، برجسته سازی هویّت اجتماعی موجود در علوم انسانی، و بخصوص در علوم حِکم و نشان دادن افق حِکمی عرفانی در انقلاب اسلامی از ویژگی‌های این همایش به شمار می‌رود.

وی اهداف اصلی همایش را مورد توجه قرار داد و گفت: تبیین اقدامات کاربردی حکمت اسلامی در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، تدقیق در ابعاد عقلانی و حکمی حکومت اسلامی، تبیین مورد پژوهانه در خصوص ابعاد حکمی اجتماعی بنیانگذار فقید انقلاب امام خمینی(ره) و آشنایی طلاب و فضلا و پژوهشگران با ابعاد حکمی انقلاب اسلامی و برانگیختن طیف طلبه و دانشجو و سوق دادن پایان نامه‌ها و مقالات آنها به سوی موضوعات کاربردی در مباحث نظری از اهداف اصلی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به دیدار اعضای برگزاری این همایش با آیت ‌الله‌ جوادی آملی گفت: در روز همایش فیلم دیدار با آیت الله جوادی آملی و سخنان ایشان پخش خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اعضای برگزاری این همایش با آیت ‌الله مصباح یزدی گفت: در روز همایش از اندیشه‌های آیت ‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ره) به عنوان سخنران اصلی این همایش بهره خواهیم برد.

حجت الاسلام گرجیان بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: باید چشم‌انداز را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گسترده تر کرده و به سمت اجرایی شدن آن برویم.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی از برگزاری چهار کمیته اصلی در برگزاری این همایش خبر داد و عنوان کرد: فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، کلام اسلامی و فلسفه مضاف چهار کمیته اصلی برگزاری این همایش هستند.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با تبیین محورهای این همایش خاطرنشان کرد: عرفان اسلامی و انقلاب اسلامی، کلام اسلامی و انقلاب اسلامی و فلسفه مضاف و انقلاب اسلامی از محورهای اصلی این همایش به شمار می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار