مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام ۹۷۰ کرمانشاهی به حج تمتع ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 27 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  مهر،حامد دارابی با اشاره به انجام تدارک برگزاری مقدمات حج ۹۹ اظهار داشت: در صدد هستیم تا پایان هفته جاری اسامی مدیران کاروان‌های واجد شرایط و تا بیستم بهمن ماه کاروان‌ها را اعلام کنیم، تا مردم بتوانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر کمیته مسکن سازمان حج و زیارت برای تأمین و اجاره هتل‌ها در موسم حج در عربستان مستقر است تا قیمت‌ها تا حدودی مشخص شود و در ادامه کمیته حمل و نقل نیز باید قیمت‌های حمل و نقل درون و برون شهری و هوایی را اعلام کند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از اعلام قیمت تغذیه توسط کارگروه تدارکات در نهایت نرخ حج مشخص خواهد شد.

دارابی با بیان اینکه ثبت نام از دهه سوم بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: در ابتدا مبلغی به عنوان علی الحساب دریافت خواهد شد و مبلغ نهایی نیز پس از نهایی شدن قیمت‌ها مشخص می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: سال قبل ۹۷۰ زائر از استان کرمانشاه به حج مشرف شدند که ۵۵ درصد اهل تشیع و ۴۵ درصد اهل تسنن بودند که امیدواریم امسال با توجه به افزایش احتمالی هزینه‌ها، شاهد اعزام همان آمار ۹۷۰ زائر به حج باشیم.

دارابی ادامه داد: همچنین با توجه به انجام تعمیرات در فرودگاه کرمانشاه برای اعزام حجاج در تیر ماه، در حال رایزنی هستیم و امیدواریم مانند سال‌های گذشته پروازها از کرمانشاه انجام شود اما اگر تعمیرات فرودگاه ادامه یابد حجاج کرمانشاهی باید از ایستگاه پروازی دیگری به حج اعزام شوند.

وی درباره اعزام به عتبات عالیات، افزود: در حال حاضر بنا به اتفاقات رخ داده شده در کشور عراق و بسته بودن مرزها از سوی طرف عراقی، اعزام به عتبات عالیات انجام نمی‌شود و برای از سرگیری اعزام‌ها منتظر دستور مقامات امنیتی هستیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: افرادی که متقاضی اعزام به سوریه هستند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفاتر زیارتی کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار