استان مرکزی
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی پایه‌گذار اندیشه‌ای ناب در عصر حاضر بود و دانشگاه‌ها باید با تلاش مضاعف این تفکر مترقی را بیشتر معرفی کنند
کد خبر: ۸۱۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 27 January 2020

دانشگاه‌های باید تلاش مضاعفی در تشریح اندیشه‌ امام راحل داشته باشند

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز دوشنبه در دیدار با مسوولان جهاد دانشگاهی کشور در اراک، افزود: آثار و اندیشه‌های امام راحل به‌عنوان گنجینه ارزشمندباید بیش از پیش به جامعه به ویژه قشر جوان شناسانده شود و رویه‌ها و تفکرات ناب این متفکر قرن بیستم در رفتار و امور جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: نسل جوان نیازمند شناخت عمیق خط فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است و تقویت گفتمان دینی با همراهی نسل جوان و پاسخ به شبهات آن‌ها باید در کانون توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امام راحل شخصیتی کم‌نظیر و ممتاز در تاریخ بشریت است که با اندیشه‏‌های بلند الهی و تلاش‏ صادقانه توانست مسیر تاریخ را دگرگون کند و سر منشاء تحولات عظیمی در ایران و جهان شد و تشریح این سیره در دانشگاه‌ها آینده نظام اسلامی را بیمه‌می‌کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم به‌ویژه دانشجویان فرهیخته نسبت به اندیشه‌ها و شخصیت عظیم حضرت امام و آگاهی به تحولات شگفتی که وی در کشور و عرصه جهانی پدید آورد امری ضروری است.

رییس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی کشور نیز گفت: جهاد دانشگاهی  یکی از رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده و همواره در خدمت انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی است.

سید «محمد هاشمی‌تروجنی» افزود: جهاد دانشگاهی  پیشگام در حوزه نهادسازی فرهنگی کشور است که حاصل آن تشکیل بسیاری از مراکز، سازمان‌ها و  خبرگزاری‌ها است که در راستای ترویج اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور ۷۰ نفر از اساتید دانشگاه و حوزه پیرامون اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و چگونگی انتقال آن، برگزاری اردو‌های مختلف از محل زندگی امام خمینی (ره) در خمین، قم و تهران با هدف آشناسازی دانشجویان با سیره امام راحل مهمترین اقدامات مرکز فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی در سال جاری است.

حدود ۸۰ هزار دانشجو در بیش از ۷۰ مرکز دانشگاهی استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار