بدیهی است که سخنان جامعه روحانیت که در این بیاینه تبلور یافته است و همچنین مواضع اخیر امام جمعه مهران در اتهام زنی بی سند به برحستگان استانمان ومتعاقبا تهدید وتحقیر یک خبرنگار و نهایتا عدم تحمل فریاد حقیقت جوی ایشان هیچ سنخیتی با گفتار ،رفتار ،کردار وعملکرد شهید قاسم سلیمانی ندارد و به یقین این ادعای خنده دار جز اجحاف در حق این شهید بزرگوار دستاوردی دیگری برای این عزیزان نخواهد داشت .
کد خبر: ۸۱۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 26 January 2020

تایناک ایلام::چند روز پیش امام جمعه مهران در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به رد صلاحیت های صورت گرفته توسط شورای نگهبان گفته بود :"از شورای نگهبان به ویژه در استان ایلام ،بابت عمل شجاعانه اش در رد صلاحیت دزدان وغارتگران این دوره انتخابات تشکر وقدردانی می کنم"

طبیعی است انتشار این سخنان عجیب وقال تامل امام جمعه  یک شهرستان بعنوان تریبون دار رسمی حاکمیت که در متن خود اهانت اثبات نشده به بیش از 90کاندید رد صلاحیت شده استان را همراه دارد ،واکنش رسانه ها ،فعالین شبکه های مجازی وکاندیداهای رد صلاحیت شده را بدنبال داشته باشد.

 همانگونه که در مطالب پیشین به صراحت بدان اشاره داشتیم ،این سخنان امام جمعه هم از نظر شرعی ،هم حقوقی وهم قانونی دارای بار منفی بوده و از آنجاییکه توسط یک مقام رسمی ایراد شده است ،انتظار می رفت در بیانیه ای با اعتذار از ردصلاحیت شدگان و همچنین جامعه سیاسیون ومردم استان التهاب ایجاد شده را فرو  بنشاند.

اما متاسفانه ستاد نماز جمعه این شهرستان با صدور بیانیه ای قابل تامل تر از سخنان امام جمعه، بدون اینکه به توضیح اصل ماجرا ویا تکذیب آن مبادرت ورزند ،با انتساب آن به خبرنگار منتشر کننده این خبر ،ایشان را در جایگاه متهم نشانده و با صدور کیفر خواستی وی را به نشر اکاذیب،زیر سوال بردن شورای نگهبان ،تشویش اذهان عمومی و ایجاد تفرقه در بین مردم متهم نموده اند .

این درحالیست بررسی های میدانی خبرنگار ما نشان می دهد که امام جمعه محترم این شهرستان پس از سخنرانی در نمازجمعه ،عین این سخنان را بمنظور انتشار در فضای مجازی ورسانه ای در اختیار این خبرنگار قرار داده است ،حال با روشن شدن زوایای هتک حیثیت افراد از سوی خطیب جمعه این شهرستان کار به صدور بیانیه ،فرار به جلو وشکایت از خبرنگار فوق کشیده شده است.

از سویی نیز جامعه روحانیت مبارز شهرستان مهران با حمله به خبرنگار مهرانی واطلاق وی بعنوان فردی کذایی و معلوم الحال !در چند بند ایشان را به تفرقه افکنی ،کینه توزی و از هم گسستگی جامعه متهم نموده واز مراجع ذی صلاح  برخورد قانونی با این فرد را خواستار شده اند .

نکته قابل توجه اینکه جامعه روحانیت در بند سوم این بیانیه آورده است ؛آن افراد کذایی ومعلوم الحال در کلام پایانی اشان از وحدت آفرینی تریبون نمازجمعه سحن به میان آورده اند ومدعی شده اند که باید بی میلی به حضور در انتخابات را در جامعه زقم نزنیم .لکن خوب است بدانید آنچه امروز باعث از هم گسستگی جامعه ووعدم وحدت ملی شده است ،افکار پوسیده غرب گرایانی است که در وعده ها وعملکردها ناتوان بوده اند نه افکار وگفتار و عملکرد افرادی چون قاسم سلیمانی ها..

حال نمیدانم جامعه روحانیت مبارز برچه اساسی با پیش کشیدن افکار وعملکرد چون قاسم سلیمانی ها آن را مصداقی برای نزدیکی افکار ورفتار خود با این شهید بزرگوار قلمداد کرده اند ،اصلا کجای سکنات ورفتار وکردار شما با این شهید بزرگ سنخیت دارد که بخواهید آن را معیاری برای برتری جویی خود نسبت به دیگران قرار دهید ؟

متاسفانه این موضوع در کشور ما باب شده که مسئولین وسیاسیون یک طیف خاص به محض کم آوردن وقرار گرفتن در موضع ضعف ،با پیش کشیدن مسایل مرتبط با ایدئولوژی نظام و تبدیل آن به یک سپر ،مخالفین فکری وحریف خود را آماج حملات خود قرار می دهند ،به گونه ایکه دفاع حریف ،مقابله با خطوط قرمز ترسیمی تلقی و از آن بعنوان فرصتی برای حذف رقیب بهره گیری نمایند.

 روحانیت مبارز نیز دراین بیانیه در اقدامی زیرکانه با پیش کشیدن شهید سلیمانی و قرار دادن آن در مقابل گرایشات فکری مخالف خود ،سعی بر آن داشته اند  رفتار حرفه ای این خبرنگار در واکنش به گفته های امام جمعه مهران را مصداق عبور از خطوط قرمز و اهانت به تفکری قلمداد کنند که آن را همسو با عملکرد ،رفتار وکردار شهید سلیمانی می دانند .

این در حالیست برخلاف تلاش های بی حاصل این جریان برای  مصادره افکار سردار ملی وشهید وطن ،صرفنظر از رشادتها ،ایثارگری ها وابعاد نظامی شهید سلیمانی ،این افکار ومشی فراجناحی این سردار خوشنام  وعدم دخالت وی در موضوعات پیش پا افتاده سیاسی وجناج بندی ها رایج در کشور و عدم موضع گیری ویا تخریب مسئولین وطیفهای سیاسی بود که وی را به سردار دلها تبدیل کرد .خون وی به محور وحدت آفرینی وانسجام بخشی بین توده های مختلف مردم تبدیل و  تمامی گرایشات سیاسی را  در زیر تابوت آن بزرگوار جمع  نمود.

بدیهی است که سخنان جامعه روحانیت که در این بیاینه تبلور یافته است و همچنین مواضع اخیر امام جمعه مهران در اتهام زنی بی سند به برحستگان استانمان ومتعاقبا تهدید وتحقیر یک خبرنگار و نهایتا عدم تحمل فریاد حقیقت جوی ایشان هیچ سنخیتی با گفتار ،رفتار ،کردار وعملکرد شهید قاسم سلیمانی ندارد و به یقین این ادعای خنده دار جز اجحاف در حق این شهید بزرگوار دستاوردی دیگری برای این عزیزان نخواهد داشت .

چنانچه تریبون داران ،نخبگان ،سیاسیون ومسئولین دولتی وحاکمیتی دراین برهه حساس  نقش واهمیتی برای وحدت وانسجام ملی ناشی از شهادت سردار سلیمانی قایلند ،باید فراتر از دستاوردهای زودگذر سیاسی وقدرت طلبی ،آن را در قاموس یک  منشور ملی قلمداد وبا هرگرایش ودیدگاهی در حفظ این دستاورد بزرگ اهتمام ورزیده ومراقبت نمایند تا با سخنان وبیانیه های  اینچنینی به این داشته ارزشمند ملی آسیب وارد نکنند .

در خصوص اصل موضوع نیز بهتر است امام جمعه محترم مهران به جای تهدید ،ارعاب واستفاده ابزاری از خطوط قرمز و مصادیق ایدئولوژی حاکمیت و پناه بردن به گروههای سیاسی و تهدید به فعال نمودن گروههای تندرو بمنظور تلافی اقدام قانونی یک خبرنگار ،با درک واقعیت لکه دار شدن حیثیت ردصلاحیت شدگان وعذرخواهی از آنان به این قائله مخرب خاتمه دهند .

بدیهی است طبق قانون مطبوعات ،خطوط قرمز تعیین شده وخبرنگاران به این خطوط و عواقب عبور از آنها به خوبی آگاهند ،اما در هیچ جای همین قانون بعنوان منشور حقوقی رسانه ای ها ، نقد یک امام جمعه به خط قرمز تعبیر نشده است .مضافا اینکه در فصل سوم حقوق مطبوعات ماده 4به صراحت آمده است ؛هیچ مقام دولتی وغیر دولتی حق ندارد ،برای چاپ مطلب یا مقاله ای در صدد فشار بر مطبوعات برآیدویا به سانسور وکنترل نشریات مبادرت نماید .متخلف این ماده به انفصال از خدمت شش ماه تا دوسال ودر صورت تکرار انفصال دائم از خدمت محکوم خواهد شد.

مخلص کلام اینکه به همان اندازه که تریبون امام جمعه از شان ،جایگاه وقداست برخوردارست ،رسانه وقلم نیز از جایگاه وقداست ویژه ای برخوردار بوده واز جایگاه حقوقی مشابهی بهره مند هستند. به همان اندازه که در حمایت از امام جمعه گروهها و جریانات سیاسی همسو بیانیه صادر می کنند ،به همان اندازه نیز رسانه های استان به وقایع وحوادث و مهمتر از همه حفظ جایگاه همکاران خود و سرنوشت آنان حساس هستند.بنابراین توصیه می شود در آستانه بزرگترین رویداد سیاسی واجتماعی کشور وبمنظور پرهیز از ایجاد تشنج در جامعه وفراهم نمودن بستری آرام برای جلب مشارکت عمومی وتمرکز بر این رویداد بزرگ ،از ادامه یارکشی ها و تلاش برای شکستن قلم ها وبستن دهانها پرهیز شود .  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
درود بر شما جناب اسدی که همیشه استادانه جانب حق و حقیقت را میگیرید! همیشه مرد بمانید!
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
درود بربرادراسدی بزرگوار،
دس مریزاد ، حرف حساب همین گفتار شماست نه سخنان انان که ....

متاسفانه حضور این افراد باعث میشه روز بروز مسجد و امام جمعه خلوتتر بشه...

ایکاش سایر اصحاب رسانه نیز از همکارشان دفاع کنند نه اینکه با سکوتشان میدان بدهند به کسانیکه به جای وحدت عامل تفرقه هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
درود بر تابناک به خاطر موضع گیری به موقع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار