رشید حیدری مقدم به احتمال بروز موج دوم آنفلوانزا در استان خبر داد و گفت: این موج هنوز ایجاد نشده و دغدغه‌ای هم برای آن نداریم.
کد خبر: ۸۱۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 24 January 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۱۸ تا ۲۲ درصد بیمارانی که در بخش کلینیکی، سرپایی و بیمارستان‌های ما بستری می‌شوند مربوط به استان‌های غرب کشور است، عنوان کرد: در بخش پوشش دهی بیماران سایر استان‌ها عملکر خوبی داریم.

به گزارش تسنیم، حیدری مقدم از استقرار مرکز کلان منطقه ۳ آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور در همدان، خبر داد و اظهار داشت: تلاش برای همگام سازی و رشد ۴ دانشگاه و یک دانشکده علوم پزشکی در غرب کشور از اهداف دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی با بیان اینکه از یکم بهمن ماه امسال، به مدت دو سال دبیرخانه کلان منطقه در دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌ماند، ابراز کرد: در این مدت باید برخورد ما به گونه‌ای باشد که پتانسیل‌های دانشگاه را پر رنگ‌تر جلوه دهیم تا این دبیرخانه به صورت دائمی در همدان ماندگار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان به هیچ عنوان به دنبال انحصار طلبی نیست، تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه متوازن دانشگاه‌های غرب کشور استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: این دبیر خانه تا دو سال آینده مسئولیت سیاست گذاری در هفت حوزه آموزشی، بهداشتی و درمانی، غذا و دارو، پشتیبانی، دانشجویی و پژوهشی را در دانشگاه‌های تحت مدیرت بر عهده خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در بررسی که از طرف دبیرخانه هیئت امنای غرب کشور انجام شد، ۶ دانشگاه که تحقق بیش از ۹۰ درصدی اهداف را داشتند به عنوان دانشگاه سرآمد معرفی شدند که دانشگاه علوم پزشکی همدان هم جزء دانشگاه‌های سرآمد معرفی شد.

حیدری مقدم در خصوص اهمیت دبیرخانه، ابراز کرد: هر فعل و انفعالی که منتج به تصمیمی می‌شود باید به امضای رئیس دبیرخانه برسد. در هفت حوزه مهم، سیاست گذاری اصلی و تصمیم گیری نهایی بر عهده رئیس کلان منطقه است.

وی با بیان اینکه حوزه غذا و داروی ما به عنوان تیپ یک مطرح است، گفت: از نظر تامین دارو و پوشش غرب کشور وضعیت مناسبی داریم، در حوزه درمان نیز به درجه‌ای رسیده ایم که به ندرت پیش می‌آید بیماری را به استانی دیگر ارجاع دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۱۸ تا ۲۲ درصد بیمارانی که در بخش کلینیکی و سرپایی و بیمارستان‌های ما بستری می‌شوند مربوط به استان‌های غرب کشور است، عنوان کرد: در بخش پوشش دهی بیماران سایر استان‌ها عملکرد موفقی داشته ایم.

حیدری مقدم در بخش دیگری از سخنانش به احتمال بروز موج دوم آنفلوانزا در استان خبر داد و گفت: این موج هنوز ایجاد نشده و دغدغه‌ای هم برای آن نداریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن آنفلونزا نداشتیم، ابراز کرد: این واکسن همواره برای گروه‌های خطر جامعه وجود داشته و دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر هر سال است، اظهار داشت: دو الی سه هفته زمان لازم است تا این واکسن در بدن افراد تاثیر بگذارد.

حیدری مقدم از ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی در استان همدان خبر داد و گفت: در تمام دنیا در حوزه اقتصاد سلامت بیمارستان زیر ۵۰۰ تخت خوابی هیچ صرفه اقتصادی به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی در زمینه توریسم سلامت داریم، عنوان کرد: می‌توانیم بخش عمده‌ای از بیماران کشور عراق را پوشش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش به پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد همدان اشاره کرد وگفت: دانشگاه آزاد زیرساخت‌های لازم برای موضوع را ندارد، ولی تمام تلاش ما این است که آن‌ها را در ارتقای فضای علمی کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار