احمدی با اظهار اینکه خدمت در شهرستان چرام یکی از بهترین دوران خدمت قضائیم خواهد بود، بیان داشت: لطف و محبت مردم مهمان نواز و فرهنگی این شهرستان را هرگز فراموش نخواهم کرد.
کد خبر: ۸۱۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 23 January 2020
رئیس جدید دادگستری شهرستان چرام معرفی شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ارتباطات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد این مراسم  امروز در شهرستان چرام با حضور مسئولان قضایی استان ، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اعضای شورای اداری و شورای تأمین، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم و معزز شهدا برگزار گردید.
در این آیین محمود حکیم معاون منابع انسانی که به نمایندگی از رئیس کل دادگستری استان حضور یافته بود در سخنانی یاد و نام بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای حریم حرم و امنیت را گرامی داشت و دهه فاطمیه را تسلیت گفت.
حکیم در خصوص شهادت سردار سپاه بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این شهید عزیز با شهادت خود، روح و ریحان تازه ای به نظام و انقلاب ما بخشید و خونش انقلاب اسلامی را بیمه کرد.
 وی گفت : در وصف مقام این شهید عزیز همین بس که مقام معظم رهبری بارزترین خصلت  را  برای این شهید شجاعت، اخلاص توأم با تدبیر تعیین کردند.
معاون قضایی دادگستری استان در ادامه اظهار نمود: شهادت این شهید عرصه خدمت را برای مسئولین سنگین تر کرد.
 وی گفت: برخلاف همه مکاتب، مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت و تکلیف الهی است.
حکیم در خصوص  برگزاری آیینهای تودیع و معارفه برای مسئولان  اظهار داشت: تکریم و معارفه دارای نکات ارزنده ای است و به ما تذکر می دهد که فرصتها رفتنی است و زود می گذرند. این جایگاه‌ و منصبها و فرصت ها زود می گذرند.
رئیس دادگستری شهرستان چرام معرفی شد / احمدی بهترین دوران کاری ام در چرام بوده است + تصاویر

دکتر حکیم با اشاره به اینکه 10 سال پیش در چنین ماهی با حضور حضرت آیت الله العظمی مرحوم ملک حسینی دادگاه بخش چرام افتتاح شد افزود:امروز بحمدالله با توسعه دادگاه بخش آن زمان به دادگستری شهرستان چرام ما وظیفه داریم به مردم شهیدپرور و ولایی این شهرستان خدمت کنیم.
 معاون منابع انسانی دادگستری استان در ادامه با اشاره به اینکه خدمتگزاری در عرصه ی قضا در این شهرستان وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی استان است افزود: در این شهرستان علیرغم تلاشهای ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هنوز با این خدمات محرومیتهایی به چشم می خورد.
وی با اشاره به اینکه  یکی  از مزیتهای این جلسه ها، نخبه گردانی در دستگاه قضایی است.
 حکیم گفت: دکتر یوسف احمدی یکی از چهره های شاخص و برتر دستگاه قضایی هستند که حسن خلق، منش بالای انسانی و مردم داری با رعایت حفظ حریم و حدود و بردباری از خصلتهای ارزنده ی ایشان است.
وی افزود: گرچه از رفتن همکار قضایی از استان ناراحتیم اما خوشحالیم که در سنگر دیگری از میهن اسلامی  مان در منصب بالاتری به مردم کشورمان خدمت می نمایند.
رئیس دادگستری شهرستان چرام معرفی شد / احمدی بهترین دوران کاری ام در چرام بوده است + تصاویر

 معاون قضایی دادگستری استان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه اشاره نمود و افزود: مردم ملجائی جز قوه قضائیه در خصوص احقاق حق ندارند. قوه قضائیه پناهگاه ستمدیدگان است.
 وی گفت: در دوره جدید ریاست معزز قوه قضائیه گفتمان ضد فساد و مظاهر آن و آلودگی و تبعیض و رانت و ویژه خواری به بیت المال و فساد اداری، در همه  جا وظیفه قوه قضائیه است، در این شهرستان نیز مورد درخواست است.
دکتر حکیم افزود : تکریم ارباب رجوع و حفظ کردار و گفتار  و آن زمانی است که کار مردم را با روی گشاده و باز و با مهربانی انجام دهیم و از ارشاد و راهنمایی مردم خسته نشویم و چنانچه حقی ضایع شده ، پس گرفته شود.
حکیم رسیدگی با دقت و کیفیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید به خاطر رسیدن به کیفیت، کمیت را فدا کنیم.
وی تقویت شوراهای حل اختلاف و استفاده بهینه از همه امکانات اعم از ریش سفیدان، معتمدین و ذی نفوذان و معمرین را در جهت  اصلاح ذات البین و برقراری صلح و سازش در شهرستان چرام  که در این  زمینه دارای ظرفیتهای  خوبی  است، خواستار  شد.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش برای حبس زدایی و استفاده بهینه از مجازاتهای جایگزین حبس، تخفیف و تعلیق حکم و اعمال عدالت ترمیمی از مواردی است که لازم است سرلوحه کار همه همکاران قضایی و رئیس دادگستری این شهرستان باشد.
وی  با اظهار اینکه توسعه تعامل هدفمند برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم لازم است، در خصوص انتخابات، گفت: رصد اخبار مربوط به انتخابات را با ظرافت و اهمیت مدنظر قرار دهید و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و رعایت خطوط قرمز که امنیت مردم از این خطوط است، تلاش و از آرای مردم حفاظت و صیانت نمائید.
در این آیین یوسف احمدی رئیس دادگستری شهرستان چرام در سخنانی در خصوص قضا و قضاوت گفت: قضا و قضاوت مفهوم عدالت است اما دربرگیرنده همه ی عدالت نیست.
 وی در مورد عدل گفت: مفهوم عدل گاهی  برابر مفهوم عدالت است و گاهی در کنار عدالت است ، اما به مفهوم عدالت فراگیر نیست قطعاً تأمین آن تنها بر عهده قوه قضائیه نیست بلکه بخشی از آن وظیفه ی قوای دیگر است.
احمدی افزود : دستگاه قضائی تأمین کننده عدالت نیست اما تضمین کننده آن است.
احمدی گفت: یکی از ابزارهای قوه قضائیه برای اجرای عدالت قضائی، رویکرد علمی است که بر دستگاه قضایی حاکم است.
وی در همین زمینه گفت در کنار این رویکرد علمی، جذب قضات و اعتماد مردم به دستگاه قضایی نیز از ابزارهای اجرای عدالت است.
رئیس دادگستری شهرستان چرام معرفی شد / احمدی بهترین دوران کاری ام در چرام بوده است + تصاویر

دکتر یوسف احمدی با اظهار اینکه اگر پایبندی به قانون و تکریم مردم در کنار هم قرار بگیرند، مفهوم عدالت است گفت: در بدو شروع به کار در این شهرستان اقداماتی در خصوص توسعه ساختار قضایی و افزایش شعب و نیروی اداری دادگستری انجام دادیم که نتیجه آن تسریع در رسیدگی به پرونده ها و رضایت مردم بود.
رئیس پیشین دادگستری شهرستان چرام با بیان اینکه با حضور حضرت آیت الله رئیسی در سمت ریاست قوه قضائیه،خوشبختانه حال و هوای خوبی در قوه قضائیه و دستگاه قضائی در استان حاکم است، اظهار داشت: این رویه موجب موفقیت در کارهاست و در سالهای اخیر دادگستری شهرستان چرام در رتبه های اول تا سوم استان قرار داشت.
 وی در پایان با اظهار اینکه خدمت در شهرستان چرام یکی از بهترین دوران خدمت قضائیم خواهد بود، بیان داشت: لطف و محبت مردم مهمان نواز و فرهنگی این شهرستان را هرگز فراموش نخواهم کرد.
در پایان این آیین سید سیف الله احمدی پور به عنوان رئیس جدید دادسگتری شهرستان چرام معرفی و از خدمات یوسف احمدی رئیس قبلی این دادگستری تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است یوسف احمدی اکنون به سمت معاون قضایی دادگستری استان ایلام  منصوب شد و رئیس جدید دادگستری شهرستان چرام ، تا پیش از این سمت ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی بود.
در ابتدای این مراسم ساجد صدری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از حضور خانواده های معظم شهدا ، مسئولان قضایی استان و شهرستان های کهگیلویه و بهمئی و مدیران ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم تشکر نمود.
 
رئیس دادگستری شهرستان چرام معرفی شد / احمدی بهترین دوران کاری ام در چرام بوده است + تصاویر
 
رئیس دادگستری شهرستان چرام معرفی شد / احمدی بهترین دوران کاری ام در چرام بوده است + تصاویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار