گزارش ویژه تابناک از جلسه اضطراری مدیریت بحران
یک روز پس از بارش سنگین برف و باران در مناطق مختلف استان ، نشست اضطراری مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 23 January 2020
یک روز پس از بارش سنگین برف و باران در مناطق مختلف استان ، نشست اضطراری مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این نشست معاون عمرانی استاندار ضمن بیان برخی مشکلات بوجود آمده پس از بارش های بیست و چهار ساعت گذشته از آماده نبودن برخی دستگاه ها انتقاد کرد.
عزیز فیلی گفت : متاسفانه با وجود همه تذکرات از پیش اعلام شده برخی مدیران در دسترس نبودند و یا حتی تلفن آنان خاموش بود.
 
 
نمره استاندار به دستگاه ها / مردم بومی با دستگاه ها در شرایط بحران همکاری کنند
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۹:۱۹

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مواقع بروز بحران، علاوه بر هماهنگی های بین بخشی و آماده باش کامل تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی، مدیریت رسانه ای و اطلاع رسانی دقیق و به موقع ضرورتی انکارناپذیر است.

حسین کلانتری اظهار داشت: گاه اطلاع رسانی ضعیف و با تاخیر در مورد بروز حوادث پیش بینی نشده سبب بروز شایعه شده و ایجاد بحران می کند که باید این مهم به طور جدی مورد تاکید حوزه معاونت عمرانی و روابط عمومی های دستگاه های خدمات رسان و امدادی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رسانه ها بویژه صدا وسیمای استان به همان میزان که در شرایط بحرانی و حوادث پیش بینی نشده ضعف ها، کمبودها و مشکلات مردمی را مطرح و به تصویر می کشند به جنبه های مثبت و خدمات رسانی های دستگاه های خدمات رسان و  امدادی نیز توجه کنند.

کلانتری ادامه داد : اگر دستگاه های خدمات رسان پای کار نبودند مطمئنا در این شرایط تلفات هم داشتیم لذا انتظار داریم صدا و سیما این خدمات را هم در تهیه گزارشات خود ببیند.

وی تلاش های شهرداری یاسوج را خوب توصیف کرد و گفت : وقتی می گوییم شهرداران ، انتظار داریم همه شهرداران استان پای کار باشند و در شرایط بارش های اخیر مناطق دورافتاده ای مانند دیشموک باید در اولویت اقدامات باشند.

کلانتری گفت : باید مردم بومی مناطق نسبت به رعایت قانون و تذکر پلیس و دستگاه های اجرایی همکاری کنند و وقتی گفته می شود مسیری باید مسدود شود نباید با نیروهای پلیس و دیگران درگیری ایجاد کنند .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با توجه به بارش سنگین برف شبانه روز گذشته در شهرستان های بویراحمد و دنا و برخی مناطق سردسیری استان و ضرورت ایجاد هماهنگی های بیشتر بین بخشی در این زمینه نیز گفت: خدمات رسانی دستگاه های امدادی تاکنون قابل تقدیر بوده است.

وی تصریح کرد: البته خط قرمز شورای مدیریت بحران در این شرایط باید خسارت جانی افراد و شهروندان درمسیرها و راه های ارتباطی باشد.

کلانتری گفت : خدا را شکر که در این وضعیت تلفات نداشتیم ضمن این که تاکید داشتیم و داریم در چنین وضعیتی تردد های شبانه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی محورها همچون یاسوج – کاکان تا بیش از یک متر برف به زمین نشسته است ، گفت: اولویت اصلی نیروهای راهداری و امدادی مسیرهای اصلی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید از تمامی ظرفیت ها وامکانات بخش های دولتی و خصوصی ، پیمانکاران راه و شهرسازی ، بسیج ، سپاه و سایر سازمان های مردم نهاد در مواقع بروز بحران ها استفاده کرد.

کلانتری ادامه داد: با توجه به وضعیت نامساعد و ناپایدار جوی و آب و هوایی استان و برودت و کولاک شدید بویژه از صبح فردا (جمعه) مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی و شهرداران به ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها آماده‌باش در محل خدمت حاضر باشند.

رهاسازی ۲۵۸ خودروی گرفتار در برف
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۹:۱۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: با بارش سنگین برف ظرف شبانه روز گذشته نیروهای امداد و نجات این جمعیت ۲۵۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک را طی این مدت رهاسازی کردند.

سید امان الله جهان بین افزود: بیش از ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز بین مسافران و خودروهای گرفتار توزیع شد.

وی بیان کرد: هم اینک نیز ۱۲ تیم پشتیبان و بیش از ۲۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان و مناطق و گردنه های برف گیر مشغول امدادرسانی و خدمات به مردم و شهروندان در مسیرهای ارتباطی هستند.

موج سنگین بارشی در راه است
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۲:۴۷

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به این نکته که در برخی نقاط استان شاهد بارش برف بودیم گفت : در بارش های اخیر در برخی مناطق بویراحمد و دنا از 10 سانتی متر تا 45 سانتی متر بارش برف داشتیم که البته در برخی مناطق به دلیل بارش همزمان باران ارتفاع برف کمتر شده است.

کاکاوند در خصوص وضعیت جوی استان هم گفت : این سیستم در استان ما فعالیت خود را پایان داده است و از صبح فردا هوای سرد استان را در بر می گیرد و شاهد کاهش 3 تا 9 درجه ای هوا خواهیم بود.

وی افزود : یک سیستم سرد از عصر روز شنبه وارد جو استان می شود که سیستمی سرد اما کم بارش تر از سیستم فعلی خواهد بود و با توجه به سردی هوا باز هم شاهدر بارش برف خواهیم بود.

کاکاوند در پایان گفت : وضعیت جوی استان پس از پایان کار سیستم ورودی در شنبه ، صاف خواهد بود اما از روز جمعه هفته پیش رو انتظار ورود یک سیستم پرقدرت دیگر به جو استان را داریم.

 

تقاضای ویژه شهردار از مردم یاسوج : هر خانواده یاسوجی یک درخت!
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۲:۴۰

شهردار یاسوج هم در این نشست گفت : از لحظات اولیه شروع بارش ها ، پرسنل خدماتی و دستگاه های برف روب در حال بازگشایی معابر شهر بودند.

نستهن مقدم افزود : یکی از مشکلات بحث بار سنگین برف بر روی درختان است که انتظار داریم هر خانواده یاسوجی در طرح هر خانواده یک درخت اقدام به بر تکانی درختان بنمایند.

مقدم گفت : معابر اصلی شهر یاسوج برف روبی شده است اما برخی معابر فرعی و همچنین معابر شیب دار شهر از بعدازظهر عملیات برف روبی آن ها آغاز می شود.
وی ادامه داد نمک پاشی معابر هم آغاز می شود و پس از پایان برف روبی شهر آمادگی داریم به کک بازگشایی معابر روستایی و حومه شهر به دیگر دستگاه ها کمک کنیم.

وی در پایان از شهروندان خواست به نیروهای شهرداری کمک کنند.

مشکل جاده اقلید را تیپ 48 فتح برطرف می کند
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۲:۳۴

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت : از همان ابتدای شروع بارش ها و پس از اعلام نیاز همکاری اداره کل راهداری و شهرداری یاسوج دستگاه های موجود در تیپ 48 فتح را برای کمک ارسال کردیم که تاکنون هم در حال کمک به بازگشایی معابر درون و برون شهری هستند.

سرهنگ پاسدار حکمتیان افزود : در خصوص نیاز به یک دستگاه بلدوزر سنگین برای بازگشایی محور اقلید که تقاضای راهداری است ، ما اعلام آمادگی می کنیم و در همین لحظه در اختیار آنان قرار می گیرد.

آخرین خبرها از وضعیت جاده های استان
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۱:۱۴

مدیر کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عمر بالای برخیدستگاه ها و خودروهای راهداری همواره مشکلاتی در چنین مواقعی وجود دارد.

محمد نصیری راد افزود : بیش از ۱۵۰ دستگاه سبک ، سنگین و پشتیبان داریم که سعی کردیم همه این دستگاه ها را پای کار داشته باشیم البته تعدادی از این دستگاه ها در حال تعمیر است.
نصیری ادامه داد : قبل از بارش ها حدود ۲۱ هزار تن نمک برای یخ زدایی جاده ها خریداری شد و بقیه تجهیزات هم خریداری شد که با آمادگی کامل منتظر بارش برف و باران بودیم.
وی ادامه داد از روز گذشته تاکنون یک ثانیه هم پرسنل راهداری جاده ها را ترک نکرده اند و در حال بازگشایی مسرهای اصلی هستند که البته اولویت بر جلوگیری از انسداد مسیرهای اصلی و پرترافیک استان بوده است.

نصیری گفت : انسداد جاده یاسوج به چرام از مسیر باغچه به سادات برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی به دستور مستقیم استاندار مسدود اعلام شد.
وی گفت هم اکنون در مسیرهای اصلی که بازگشایی شده عملیات یخ زدایی و نمک پاشی در حال اقدام است.

نصیری ادامه داد : یکی از مسیرهایی که شاهد بارش سنگین برف بود مسیر یاسوج به اقلید است که در برخی مواقع تا 1 متر برف باریده است و به دلیل نیاز به دستگاه های سنگین بازگشایی هنوز عملیات برف روبی آغاز نشده است که تمام تلاش خود را انجام می دهیم حداکثر تا امشب تردد آغاز شود.
عملیات نمک پاشی و یخ زدایی هستند
وی افزود : جاده برخی روستاها تازه به دلیل بارش های قبلی بازگشایی شده بود که دوباره باید بازگشایی شوند و هم اکنون جاده دسترسی بیش از 200 روستا مسدود است.

نصیری گفت : در مسیر اقلید 12 خودرو در برف گرفتار شده بودند که برخی خبرهای کذب از فوت یک نفر از آن ها حکایت داشت اما پس از نجات این افراد مشخص شد که چنین چیزی رخ نداده است و انتظار داریم در چنین مواردی اطلاع رسانی ها درست باشد.
مدیر کل راهداری در پایان گفت : برای بازگشایی معابر روستایی به دستگاه های سنگین بیشتری نیاز داریم.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
از ممبی بهمئی خبری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار