سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی در روز چهارشنبه به کشور خبر داد.این سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان فارس را فرا می گیرد و آخر هفته فارس را بارانی و در نقاط سردسیر برفی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 20 January 2020

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:چهارشنبه 2 بهمن سامانه ای وارد کشور می شود که  گستره فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود بنابراین در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان شدت بارش در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب اصفهان است.

وی افزود: آنچه بارش شدید محسوب می‌شود و برای آن اخطاریه صادر کرده‌ایم، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه رخ خواهد داد. روز چهارشنبه بارش‌های خوبی را در استان‌‌های حاشیه زاگرس خواهیم داشت.

آخر هفته برف و بارانی در فارس

کارشناس اداره هواشناسی فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس، اظهار کرد: از صبح روز چهارشنبه دوم بهمن ماه این سامانه بارشی از شمال غربی همچون سپیدان، نورآباد ممسنی و کازرون وارد استان می‌شود و به تدریج از اواخر روز چهارشنبه نواحی مرکز را فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: در روز پنج شنبه ۳ بهمن ماه برای همه نقاط استان فارس، بارندگی پیش بینی می‌شود و بارش ها شدید است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه شمال استان، بارش‌ها به صورت برف است، تصریح کرد: همچنین برای نواحی غرب از جمله دشت ارژن و ارتفاعات شیراز  بارش برف پیش بینی شده است.

علیمردانی بیان کرد: این سامانه بارشی صبح جمعه از جنوب استان خارج می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار