شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: خط ۳ قطار شهری مشهد با وجود مشکلات مالی و افزایش ۳ برابری هزینه‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 12 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا کلایی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: در مسیر توسعه شهری مشهد ۵۰ پروژه توسط شهرداری مشهد در حال اجرا بوده و یکی از مهمترین‌های آن پروژه اتصال میدان نمایشگاه به آزادراه مشهد به قوچان بوده که این پروژه با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در راستای رفع معضلات ترافیکی این نقطه از شهر مشهد در حال اجرا است و در این خصوص از حمایت‌های استاندار خراسان رضوی نیز برخوردار بودیم.

وی افزود: در بحث جمع‌آوری زباله‌های خشک از مبدا اقدامات خوبی با همکاری مردم و سازمان مپ شهرداری مشهد صورت پذیرفته و خوشبختانه شاهد فرهنگ‌سازی خوبی در این حوزه بوده‌ایم.

شهردار مشهد با بیان اینکه در جهت ارتقاء حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوبی صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات قابل توجه می‌توان به توسعه فضاهای سبز شهری، کاهش معضلات ترافیکی شهری، زیباسازی شهری و غیره اشاره کرد، البته در این مسیر مشکلاتی به‌خصوص در بحث ترافیک برای مردم ایجاد شد که از شهروندان مشهدی عذرخواهی می‌کنیم، اما قول می‌دهیم که در پایان پروژه‌ها شیرینی بر کامشان باشد.

کلایی تصریح کرد: مشکلات پساب‌های شهری در مناطق مختلف به‌خوبی اجرا شده و هم‌اکنون در منطقه ۱۲ در حال اجرا است و برنامه‌ بعدی نیز در کمربند جنوبی خواهد بود.

وی تاکید کرد: توسعه خطوط ریلی درون‌شهری با وجود افزایش ۳ برابری قیمت‌ها به‌خوبی پیش رفته و در آخرین اقدامات صورت گرفته ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی را در خط ۲ افتتاح کردیم و در بحث خط ۳ هم که ایستگاه مستقیم در حرم مطهر رضوی دارد به‌طور جد پیگیر هستیم تا پس از فرودگاه و راه‌آهن در پایانه مسافربری هم ایستگاه مترو داشته باشیم و این خط با وجود مشکلات مالی در ابتدای سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد؛ کار ساخت ایستگاه سلامت در خط ۲ از ۱۵ دی ماه ۹۸ آغاز می‌شود و موضوع عدم اجرای ساخت ایستگاه‌های خواجه اباصلت و بهشت رضا(ع) هم پیگیری خواهد شد.

شهردار مشهد در رابطه رفع اختلالات سیما و منظر شهری، گفت: این مشکلات که در نقاط مختلف سطح شهر به‌ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی با همکاری آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی در حال رفع شدن است و در بحث اراضی بزرگ‌مقیاس شهری هم تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف همچون پارک چهل‌بازه و ساخت پارک ۳۰ هکتاری سرپوشیده در محدوده آبشار ۲ را داشته‌ایم و در مسیر توسعه شهری و رفع کامل مشکلات این حوزه نیازمند همکاری بهتر دولت، دستگاه قضایی و سرمایه‌گذاران هستیم.

کلایی گفت: در بحث مبارزه فساد اقدامات قابل توجهی در شهرداری مشهد با همکاری و همراهی دستگاه قضایی و اصحاب رسانه صورت پذیرفته است.

وی افزود: پروژه عمران، معماری و برندینگ منطقه توس در حال پیشرفت بوده و فازهای یک، ۲ و ۳ جلوخان، خانه دوستی ملل و دیگر برنامه‌های این نقطه از شهر مشهد شده و زائران و مجاوران امام رضا(ع) در نوروز ۹۹ یک توس متفاوت‌تر از گذشته را خواهند دید.

شهردار مشهد در رابطه با اجرای مصوبه سوت‌زنی در شهرداری، بیان کرد: این مصوبه از ۳ ماه قبل که به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید توسط شهرداری این کلان‌شهر در حال اجرا است و خللی در آن به‌وجود نیامده است.

کلایی تصریح کرد: توسعه مسیرهای امن دوچرخه در دستور کار قرار گرفته و رفع مشکلات خطوط بی‌آر‌تی را هم داشته‌ایم که یک نمونه آن در مسیر میدان شهدا به سمت میدان توحید بوده است.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های شهری از آخرین و به‌روزترین تکنینک‌ها و شیوه‌های نوین استفاده می‌شود، تاکید کرد: در تک‌تک پروژه‌های شهری موافقان و مخالفان زیادی وجود دارد و اینطور نیست که بگوییم یک پروژه هیچ مخالفی ندارد، اما نظر جمعی مردمی و کارشناسی در اجرا و یا عدم اجرای پروژه‌ها همواره مورد توجه و تاکید بوده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: توسعه آرامستان‌های بهشت‌های رضا(ع) و رضوان مشهد را داریم و غسالخانه بهشت رضوان نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد.

کلایی در رابطه با حمایت‌های شهرداری مشهد در حوزه ورزش، گفت: این حمایت‌ها در دو حوزه ورزش‌های همگانی و قهرمانی در تمامی رشته‌ها بوده و اولویت اول حمایتی هم حمایت از ورزش‌های پرطرفدار بوده و اینگونه نیست که بگوییم تنها از ورزش‌های فوتبال و کشتی به‌جهت حضور دو عضو شورای اسلامی شهر مشهد در راس این هیئت‌ها حمایت شده و از تمامی تیم‌های ورزشی استان در لیگ‌های برتر فوتبال، والیبال، کشتی، هندبال و دیگر رشته‌ها در دو گروه آقایان و بانوان حمایت شده است؛ مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه ورزش قهرمانی حمایت شده که از این میزان ۴۰ درصد در فوتبال، ۲۰ درصد کشتی و ۴۰ درصد مابقی در سایر ورزش‌ها بوده و به دنبال افزایش این مبلغ تا سقف ۱۰ میلیارد تومان هستیم.

وی افزود: موضوع استیضاح شهردار به واسطه انتخاب معاون فرهنگی کذب است و معاون جدید به‌زودی انتخاب می‌شود؛ همچنین در حوزه بانوان نیز از ظرفیت‌های این گروه به‌خوبی استفاده می‌کنیم و هرگز در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نگاه جنسیتی نداریم.

شهردار مشهد در رابطه با برنامه‌های حوزه مدیریت شهری در منطقه ثامن و اطراف حرم مطهر رضوی، بیان کرد: پروژه‌های گل‌آرایی داخل و اطراف بارگاه منور رضوی و ساخت ۶ پارکینگ در میدان بسیج، میدان شهدا، پایانه شهید گمنام و میدان امر به معروف و نهی از منکر، میدان ۱۷ شهریور، پروژه آسمان و پروژه صدر با ظرفیت بیش از ۶ هزار خودرو را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

کلایی تصریح کرد: ما به دنبال کار و خدمت هستیم و نه حاشیه و بی‌راهه رفتن، اگر تخلفی توسط مدیران حوزه شهری شده برخورد قانونی هم توسط شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی صورت پذیرفته که نمونه‌های در مدیران شهرداری منطقه ثامن و روزنامه شهرآرا بوده و که این پرونده‌ها در حال رسیدگی است و اداره کل بازرسی شهرداری مشهد در رابطه با خط قرمز‌ها هیچگونه گذشت و کوتاهی‌ای ندارد.

وی تاکید کرد: توسعه محور شرق و محدوده فرودگاه مشهد با همکاری سرمایه‌گذار ایتالیایی توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود و در جلسات برگزار شده برنامه‌های آن تدوین شده است و برای اجرا منتظر تصمیمات استانداری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار