معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به وجود ۴۷ لکه صنعتی در این استان گفت: این لکه‌های صنعتی از امکانات اولیه آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های لازم محروم هستند که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۸۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین عصر یکشنبه در حاشیه پانزدهمین جلسه رفع موانع سرمایه گذاری استان تهران که به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: موضوع زیرساخت از جمله آب، برق، گاز، معابر عمومی و روشنایی یکی از مشکلات جدی شهرک های صنعتی در استان است که در سال های گذشته در حاشیه شهرها واحدهای صنفی بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت واحدهای صنعتی کرده که این واحدها به لکه های صنعتی تبدیل شدند.

وی افزود: پرونده این لکه های صنعتی برای تعیین و بررسی وضعیت به هیات دولت رفته تا مشکلات حقوقی و زیرساخت های این واحدهای صنعتی مرتفع شود.

معاون استاندار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز هیات دولت در این زمینه اقدام نکرده برای ساماندهی این واحدهای صنعتی مقرر شد با همکاری فرمانداران و شهرداران انشعابات لازم به این واحدها تخصیص یابد و مشکلات آنها در زمینه تولید و اشتغال رفع شود.

محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری به نفع صنعت استان تهران نیست

وی با بیان اینکه محدودیت احداث واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت یک محدودیت بزرگ برای صنعت و اقتصاد استان تهران ایجاد کرده گفت: با این محدودیت مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد شده و معتقدیم با رعایت استانداردهای زیست محیطی و استفاده از تکنولوژی روز و هایتک می توانیم صنعت استان تهران را ارتقا دهیم.

امامی امین با بیان اینکه استان تهران ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه گذاری دارد، خاطرنشان کرد: برای تشویق سرمایه گذاران باید این محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری از استان تهران برداشته شود تا بتوانیم با استفاده از دانش و تکنولوژی روز موفقیت های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته وی، در پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید به مشکلات برخی واحدهای تولیدی با حضور استاندار و مدیران اجرایی رسیدگی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار