معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۸۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 16 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: همه نیرو‌های بهداشت و درمان استان کرمانشاه در نوار مرزی و پایانه خسروی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات دندان پزشکی به زوار اربعین، افزود: همچنین دو پست قرنطینه در پایانه خسروی دایر شده که پزشک، پرستار، ماما، دندان پزشک به همراه آزمایشگاه و داروخانه در آن مستقر هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: نیرو‌های گروه مبارزه با بیماری‌ها نیز برای ارائه خدمات به زوار اربعین مشغول خدمت رسانی هستند.

شکیبا با تاکید بر اینکه نیرو‌های مرکز بهداشت و درمان با انگیزه بالا به زوار ارائه خدمت می‌کنند، گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار نیرو‌ها در ورودی گیت‌ها به استقبال زائران می‌روند و در صورت شک به وجود بیماری در زوار نسبت به ارائه خدمات بهداشتی اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: در مرکز قرنطینه نیز در صورت مشاهده علائمی نظیر اسهال، تب و ... به منظور پیشگیری از ابتلای زائر به بیماری وبا و آنفلوانزا نمونه برداری و آزمایش لازم انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مورد خاصی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده، گفت: نیرو‌های مرکز بهداشت و درمان در مبادی ورودی شامل مرز کامیاران، کنگاور و سنقر اطلاع رسانی‌های لازم را در قالب توزیع بوروشور‌های بهداشتی به زوار انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اوضاع به طور کامل تحت کنترل است، افزود: زوار همکاری خوبی با نیرو‌های مرکز بهداشت و درمان به عمل آورده اند.

شکیبا عنوان کرد: شماری از همکاران مرکز بهداشت و درمان با انجام بیماربری نسبت به هدایت بیمار به سمت مراکز شبانه روزی اقدام می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار