یکی از کارآفرینان اهل ملکشاهی موفق به ایجاد چرخه کامل پرورش شترمرغ در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۷۸۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 25 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ منصور پرهیز اظهار داشت: پرورش شتر مرغ را سال گذشته با ۲۰ قطعه و با هزینه شخصی آغاز کرده و در ابتدای سال جاری برای توسعه و تکمیل چرخه کامل اعم جوجه کشی ، شترمرغ های پروار و شترمرغ های مولد ۳۶ میلیارد ریال تسهیلات دریافت و جهت توسعه کامل هزینه کرده است.

وی ظرفیت کامل پرورش شترمرغ خود را یک هزار قطعه ای عنوان کرد و افزود: این واحد پرورش شترمرغ در زمینی به مساحت ۴،۵ هکتار احداث شده که شامل سالن های پرواربندی و مولد و دستگاه های جوجه کشی است.

این کارآفرین اهل ملکشاهی با بیان اینکه این طرح برای ۶ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است، یادآور شد: با توجه به نیاز شهرستان و استان به مواد پروتئینی و گوشت شترمرغ نبود صنایع بسته بندی از عدم دلایل صادرات گوشت به دیگر مناطق دوردست است.

پرورش شترمرغ به دلیل سازگاری با محیط زیست و آب و هوای متفاوت (از زیر صفر تا ۵۰ درجه سانتیگراد) در استان ایده آل و کم هزینه است و تنها با حصارکشی بر روی زمین‌های خاکی و ایجاد سایه‌ بان می‌توان این مهم را عملی کرد اما، آنچه در این صنعت اهمیت دارد سرمایه گذاری بر فعالیت های جانبی و فرآوری محصولات است.

پرورش شترمرغ به دلیل رشد سریع و تولید مثل بالا مقرون به صرفه است و بهره مندی از گوشت قرمز کم چرب و کم کلسترول با طبیعتی گرم و دارای آهن، پوست نرم، لطیف و با مقاومت برای تولید چرم با کیفیت و روغن سرشار از امگا ۳، ۶ و ۹ تنها بخشی از مزایای پرورش این گونه از طیور است.

گوشت شترمرغ به دلیل استفاده نشدن آنتی‌بیوتیک و دارا بودن کمترین چربی و املاح بالا نسبت به سایر گوشت‌های قرمز اهمیت خود را در حفظ سلامت جامعه نمایان می‌سازد./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار