وقتی تیم کشتی آلمان که آدیداس را دارد، دوبند ایرانی می پوشد واقعا باعث افتخار است
نماد M که روی لباس ورزشکاران جهانی می‌بینید، یک نماد تولید ایرانی است. نماد M در شرکت مجید برگرفته از کلمه Merooj به معنی مورچه در زبان لری است.
کد خبر: ۷۸۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 17 September 2019
فیزیوتراپ سابق او از حدود ۲۰ سال پیش با تولید توپ فوتبال آغاز کرد و پس از مدتی قدم در راه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی نهاد و با به کارگیری پیشرفته‌ترین ماشین آلات و دستگاه‌ها به سرعت بین برند‌های مطرح دنیا جا باز کرد. حالا مجید با نام تجاری مروژ تنها برند ایرانی در این عرصه، ۱۴ سال است همپای برند‌های تجاری معتبر در بازار این محصولات پرفروش خودنمایی می‌کند. M نماد این برند برگرفته از کلمه Merooj به معنی مورچه در زبان لری است. مروژ ماهانه بیش از ۱۰ هزار کیف، کفش، کوله و انواع پوشاک و تجهیزات مرغوب در کارخانه و نمایندگی‌های فروش در چند شهر تولید و روانه بازار داخل و خارج می‌کند. او از این طریق بیش از ۳۰۰ شغل ایجاد کرد. این شرکت هم اکنون با ۲۵ کشور قرارداد خرید ثابت و به ۳۵ کشور مانند آذزبایجان، گرجستان، مجارستان، ایتالیا، ترکیه، رومانی، لهستان، پاکستان، بنگلادش، نپال و آسیای میانه صادرات دارد.
 
ارزش کار آقای دکتر وقتی بیشتر مشخص می‌گردد که گفته می‌شود بیش از ۹۰ درصد بازار پوشاک ورزشی دنیا در اختیار نایک، آدیداس، پوما، آندر آرمور و چند برند مهم دیگر است. بازاری که مروژ با مدیریت و هدف گذاری هوشمندانه و برند سازی و بازاریابی مناسب در آن نفوذ کرد. لباس‌هایی که با جنس مقاوم در طرح‌ها و رنگ‌های زیبا مورد توجه فدراسیون‌های ورزشی کشور‌های مختلف قرار گرفت. مروژ به تازگی روی لباس ورزش اول کشور در بازار جهان تمرکز کرد. به طوری که حالا به تأمین کننده کفش و دوبند بیشتر تیم‌های ملی کشتی دنیا تبدیل شده است. اوج درخشش مروژ در المپیک ۲۰۱۶ریو بود. جایی که با فعالیت گسترده خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین تیم‌های ایرانی در برزیل و برند برنده این رویداد مهم معرفی کرد. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران ۳۵ کشور از ۱۰۵ کشور در دهکده المپیک، رخداد شیرینی بود که برای اولین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد. البته ۴ سال قبل از آن هم کلیه تیم‌های حاضر در تورنمنت بین‌المللی والیبال ساحلی در دو بخش بانوان و آقایان با لباس مجید به میدان رفتند.
 
 
کشتی گیران جهانی با دو بنده ایرانی
 
 
در داخل نیز تعداد زیادی از باشگاه‌های کشور خواهان محصولات این شرکت اند. تیم قدرتمند والیبال ایران سالهاست با لباس منقش به M تماشایی مروژ در میادین و آوردگاه‌های بین المللی ظاهر می‌شود. نشان فدراسیون جهانی والیبال درحالی بر پوشاک ایرانی جا خوش کرد که این نشان را تاکنون فقط ۱۲ شرکت در جهان توانستند از FIVB دریافت کنند. رده‌های مختلف تیم‌های ملی قایقرانی، کشتی، ووشو، تیراندازی و بسکتبال از مشتریان دیگر و پرشمار این برند محسوب می‌شوند. در فصل جاری هم تیم‌های صنعت نفت آبادان، سپید رود رشت، تراکتور سازی و ماشین سازی تبریز، ذوب آهن اصفهان و پارس جنوبی جم در لیگ برتر و خونه به خونه بابل و مس رفسنجان در لیگ یک مجید پوش اند. همچنین پوشاک موردنیاز کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جارکاتا که به میزبانی اندونزی در حال برگزاری است بر عهده مروژ بود. به جز پوشاک مسابقه و تجهیزات تخصصی برخی رشته ها، لباس کلیه ورزشکاران اعزامی کشور به این رقابت‌ها به دست طراحان، برشکاران و خیاطان ماهر و آموزش دیده ایرانی و در کارگاه‌های شرکت بین المللی مجید در اندیمشک و نمک آب رود مازندران آماده شد.
 
والیبالیست ها با لباس برند ایرانی مروژ
 
اشتیاق ورزشکاران و علاقمندان ورزشی به اجناس مروژ در داخل هم خوب گزارش می‌شود. حسین ده بزرگی نماینده فروش این محصولات با بیش از ۱۰ سال سابقه در شیراز امیدوار است این استقبال پس از رکود فعلی بازار، رونق بیشتری پیدا کند. مهرداد نوجوان فوتبالیست و یکی از خریداران ثابت لباس‌های ورزشی هم اعتقاد دارد قیمت‌های مروژ از نرخ برند‌های معروف خارجی برای اجناس با کیفیت یکسان به مراتب ارزان‌تر است.
 
لباس ورزشکاران با برند ایرانی مروژ
 
اکنون مجموعه بر اساس چشم اندازی ۵ ساله در نظر دارد سهم بیشتری از بازار‌های جهانی به دست آورد. برنامه‌ای که به گفته آقای مدیرعامل تا کنون حدود ۴۰ درصد اجرا شد. بدون تردید این موفقیت‌ها مرهون ابتکار و حساسیت ویژه اوست که اعتقاد دارد تولید کننده باید به قدری حساس باشد و وقت بگذارد و کیفیت کار را بالا ببرد که بتواند مردم را راضی نگه دارد. مالک مروژ که به خاطر کار و تحصیل تا مقطع دکترا در رشته فیزیوتراپی و کارشناسی ارشد در زمینه تجارت بازرگانی سال‌ها تجربه زندگی در خارج را دارد و با تیم ملی و به منظور بازاریابی محصولاتش، سفر‌های زیادی به نقاط مختلف جهان کرده می‌گوید: در تمام دنیا اجناس را در گمرک بیش از ۴ یا ۵ روز نگه نمی‌دارند و از این مدت که گذشت، جریمه می‌گذارند، اما اینجا جنس را ۴ یا ۵ ماه به بهانه‌های متفاوت نگه می‌دارند. مدیر کارخانه این برند موفق ایرانی در اندیمشک شهر زادگاه صاحب موسئسه از وضع تولید دلخور است. از بی توجهی و بدقولی مسئولان تا بدحسابی برخی تیم‌ها و دلال بازی و حتی چوب لای چرخ تولید کننده گذاشتن بعضی ها...!
 
لباس ورزشکاران با برند ایرانی مروژ
 
عظیم سرابی برای مثال به ۱۰ تیم لیگ برتری فوتبال و برخی دیگر از رشته‌های ورزشی اشاره می‌کند که دلالان با زد و بند، پوشاک و تجهیزات مورد نیازشان را از واردات نامرغوب چینی در بازار خریداری و با آرم برند‌های بی نام و نشان و تقلبی قالب می‌کنند. او از ردپای بعضی از ورزشکاران، پیشکسوتان و متولیان ورزش در این کاسبی پرده برمی دارد و معتقد است برخی از این افراد که در میانشان اسامی مشهوری به چشم می‌خورد نقش کارچاق کن و واسطه را بازی می‌کنند. به نظر او کار به جایی رسید که مسئولان یکی از تیم‌های مشهور لیگ برتری خوزستان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از کارخانه مجید به کالا‌های قاچاق و تقلبی و بی کیفیت که از آن سوی مرز‌ها وارد می‌شود، روی خوش نشان می‌دهند.

پس از جام جهانی رهبر انقلاب اسلامی در جمع اعضای کابینه از تیم اقتصادی دولت خواستند مثل تیم ملی فوتبال که دلاورانه و مقتدرانه جنگید، برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. بدیهی است حل مشکل تولید یکی از مصادیق رفع تنگنا و مشکلات اقتصادی کشور و مردم است.
 
برند ایرانی مروژ
 
با همه این ها اما آقای ساعدی فر که خود را دوستدار ایران می داند نا امید نیست و به جوانان توصیه می کند، با توکل بر خدا، پشتکار و تحصیلات مداوم، قله های ترقی را بپیمایند.مسیری که خودش به خوبی پیمود و پیروز شد.پیروزی های تیم او در میادین ورزشی و فروش در بازار پیچیده و به شدت رقابتی دنیا متاعی گرانبهاست که لازم است از سوی مردم و مسئولان پاس داری شود.مردم از طریق خرید کالای ایرانی و مسئولان از راه کمک به توسعه واحدهای تولیدی.
هادی عامل هنگام هنرنمایی و توفیق خیره کننده کشتی گیران کشور در میادین بین المللی جمله مشهور خود را که میان علاقمندان ورزشی آشناست، با شور و شعف به زبان می آورد. همان جمله را می توان در این اوضاع که تولید ملی با موانع بسیار دست و پنجه نرم می کند، برای تشویق و حمایت از این برند وطنی و رقیب غول های بزرگ صنعت پوشاک دنیا و سایر تولیدکنندگان شجاع و فداکار به کار برد: خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوان...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار