مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام‌های سبک و سنگین خوزستان به سرانجام رسید و وارد مرحله اجرایی شد.
کد خبر: ۷۷۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 14 September 2019

محمد آلاله افزود:این طرح به صورت ملی در برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور دیده شده و با اجرای آن ، این ثروت ملی در برابر یکسری حوادث غیرقابل پیش بینی و بیماری های مهلک حفاظت کرده و تاب آوری صاحبان دام را در برابر خسارات احتمالی افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه اجرای طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام چندی پیش با حضور اتحادیه دامداران کشور و صندوق بیمه کشاورزی منعقد شد افزود: به تبع آن ستاد بیمه اجباری و هویت دار کردن دام خوزستان با مشارکت معاونت تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ، امور عشایری ، دامپزشکی ، صندوق بیمه ، شیلات و اتحادیه دامداران استان تشکیل شده و هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح بزرگ و زیربنایی در حال انجام است.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این طرح مهرماه امسال در خوزستان شروع می شود و مهمترین رویکرد آن افزایش تعهدات بیمه و حق بیمه مناسب به گونه ای که همه دامداران به بیمه دام خود ترغیب شوند خواهد بود افزود: بر همین مبنا میزان پرداخت غرامت هر راس دام سبک از ۲ میلیون ریال به ۱۰میلیون ریال افزایش یافته است.

وی جلوگیری از قاچاق دام ، پیشگیری از کشتار دام بیمار که می تواند سلامت مردم را به خطر اندازد ، سرشماری دقیق دام کشور و صیانت از این ثروت ملی ، تقویت بنیه مالی دامداران و بسترسازی برای ایجاد اشتغال از طریق توسعه دامداری های صنعتی و سنتی را از اهداف طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام خوزستان بیان کرد.

بر اساس این طرح دام های سبک (گوسفند و بز) و سنگین شامل گاو ، گاومیش ، شتر خوزستان مشمول بیمه اجباری می شوند.

بر اساس آمار دامپزشکی خوزستان ، حدود ۴۰۰هزار راس دام سنگین و ۲.۵میلیون راس دام سبک به ارزش بیش از ۱۲۰هزار میلیارد ریال در دامداری های صنعتی و سنتی خوزستان وجود دارد.

بخش دامداری و دامپروری پس از نفت ، پتروشیمی و کشاورزی چهارمین ثروت ملی خوزستان محسوب می شود.      

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار