رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی گفت:متقاضیان می توانند برای آگاهی از نحوه پذیرش به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۷۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 28 August 2019
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهارت آموزی صحیح، اصولی و باکیفیت به قشرهای مختلف مردم از جمله دانشجویان موتور محرکه توسعه همه جانبه این استان به ویژه در عرصه اقتصادی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امین موسایی در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی، کاربردی به عنوان یکی از متولیان اصلی مهارت آموزی نقش مهمی در این زمینه دارد و رویکرد مهم آن نیز کیفی سازی آموزش های مهارتی است.
 
پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی / واگذاری مراکز به بخش خصوصی 

وی افزود: حلقه مفقوده کنونی آموزش عالی کشور بحث مهارت آموزی است و دانشگاه جامع علمی، کاربردی نیز واسط بین آموزش نظری و مهارتی در کشور محسوب می شود. 
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک کمتر از ۳۰ درصد دانشجویان کشور و این استان در رشته های مهارتی تحصیل می کنند در حالی که بر اساس قانون باید تا چند سال آینده به بالای ۳۰ درصد برسد.  
موسایی عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۶ مرکز در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت است.
وی ابراز داشت: دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی استان
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی گفت:متقاضیان می توانند برای آگاهی از نحوه پذیرش به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
موسایی افزود : نام نویسی از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در مقطع کاردانی تا هشتم شهریورماه و در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز تا ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸ انجام می شود و احتمال تمدید آن وجود دارد.
موسایی اظهار داشت: تعداد دانشجویان فعلی دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۳۴۴ نفر شامل پنج هزار و ۱۰۰ مرد و یکهزار و ۲۴۴ زن است.
وی افزود: حدود ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بومی و بخش عمده ای از آنها نیز در دستگاه های مختلف اجرایی این استان شاغل هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و ۳۰ درصد نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
موسایی عنوان کرد: رشته های تحصیلی این دانشگاه مربوط به سه حوزه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر است.
 
پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی / واگذاری مراکز به بخش خصوصی

وی ابراز داشت: ۶۰۰ مدرس مرد و زن با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر در ۶ مرکز دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تدریس می کنند که همگی آنها حق التدریس بوده و هیچگونه رابطه استخدامی با این دانشگاه ندارند.
موسایی گفت: بر اساس قانون باید پنج درصد اعتبارات دانشگاه های جامع علمی، کاربردی هر استان برای امور و فعالیت های فرهنگی هزینه شود و اجرای آن نیز از مهرماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: سال گذشته و برای نخستین بار سطح بندی دانشگاه های جامع علمی، کاربردی استان های کشور در سطح های یک تا چهار انجام شد.
موسایی با اشاره به انجام این سطح بندی از سوی دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور، افزود: دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در این ارزیابی در سطح سه قرار گرفتند.
واگذاری مراکز به بخش خصوصی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کد رشته‌های فعال سطح دانشگاه‌های علمی کاربردی استان را بالغ بر ۵۰  کد رشته عنوان کرد و گفت: برخی از کد رشته‌ها به بخش‌های خصوصی در استان واگذار شده و به عنوان مراکز تحت پوشش این دانشگاه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.
موسایی از جمله مراکز بخش خصوصی  به مرکز دانشگاه بویر صنعت اشاره کرد و گفت: ۵ مرکز دانشگاه وابسته دولتی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای دهدشت و گچساران انحلال و به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار