معاون اقتصادی استانداری مرکزی:
سعید فرخی معاون اقتصادی استانداری مرکزی گفت: جریان اربعین مبتنی بر مردم است و نباید وجهه دولتی بگیرد و نوع برنامه‌ریزیبه‌گونه‌ای باشد که وجهه مردمی آن خدشه‌دار نشود
کد خبر: ۷۶۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 22 July 2019
 
 

به گزارش تابناک مرکزی - سعید فرخی معاون اقتصادی استانداری مرکزی گفت: جریان اربعین مبتنی بر مردم است و نباید وجهه دولتی بگیرد و نوع برنامه‌ریزیبه‌گونه‌ای باشد که وجهه مردمی آن خدشه‌دار نشود.

فرخی اظهار کرد: دولت به تنها‌ نمی‌تواند هزینه‌های اربعین را تأمین کند نیاز است مردم و خیرین پای‌کار بیایند.

اسکان و تغذیه ۲۰۰ هزار زائر توسط ستاد اربعین استان مرکزی
معاون سیاسی استانداری مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار نفر زائر از استان و در کشور بیش از ۳ میلیون نفر نیاز به پشتیبانی‌های مناسبی در امر تغذیه و اسکان داشته باشند که باید موردتوجه باشد.
 بهروز اکرمی معاون سیاسی استانداری مرکزی امروز در جلسه ستاد اربعین استان گفت: ستاد اربعین استان مرکزی متشکل از کمیته‌های امنیتی و انتظامی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، اطلاعات، حمل‌ونقل و سوخت، مشارکت‌های مردمی و اسکان تغذیه، خدمات شهری، فرهنگی و آموزش، اعزام، زیرساخت، بانوان و جوانان، پشتیبانی، نظارت و ارزیابی، اتباع خارجی کار خود را شروع کرده است.

اکرمی اظهار کرد: مدیرانی که عضو ستاد اربعین هستند باید شخصاً در جلسات حضور پیدا کنند چراکه ستاد اربعین یک وظیفه اعتقادی دارد و انجام‌وظیفه در آن سعادت بالایی می‌خواهد و نباید این سعادت را از خودمان دریغ کنیم.

وی ادامه داد: از هم‌اکنون باید کمیته‌ها برنامه‌ریزی‌های جزئی را انجام دهیم و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت برطرف شدن آن‌ها تلاش کنیم.

معاون سیاسی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که زائرین بهتر و راحت‌تر بتوانند به امور معنوی بپردازند ادامه داد: ما به‌عنوان مسئول باید وظایفمان را به‌درستی انجام دهیم که برای زائر حاشیه ایجاد نشود و از کار اصلی خود دور نشود.

اکرمی با تأکید بر اینکه نباید وجهه مردمی اربعین ضعیف شود افزود: ما به‌عنوان دولت تنها باید تسهیل‌کننده امور باشیم و نباید به‌جای مردم تصمیم‌گیری کنیم.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با عراق صورت پذیرفته جمهوری اسلامی اصل کار خدمات خود را باید در داخل کشور انجام دهد و در عراق خودشان خدمات انجام می‌دهند و تنها در مواقع اضطراری حضور پیدا می‌کنیم.

اکرمی بابیان اینکه ساماندهی موکب‌ها یک ضرورت مهم است و هرجایی که نیاز زائرین است باید موکب‌ها مستقر شوند ادامه داد: امسال به دلیل اینکه زیارت اربعین نیاز به ویزا ندارد شاهد افزایش چند برابری تعداد زائرین هستیم به همین دلیل کمیته‌ها باید برنامه‌ریزی‌های خود را با رویکرد افزایش چند برابری جمعیت انجام دهند.

معاون سیاسی استانداری مرکزی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار نفر زائر از استان و در کشور بیش از ۳ میلیون نفر نیاز به پشتیبانی‌های مناسبی در امر تغذیه و اسکان داشته باشند که باید موردتوجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: امور پشتیبانی از زائرین باید جدی‌تر گرفته شود و کمیته باید تنها در چارچوب وظایف خودشان تصمیم‌گیری کنند و در خصوص اصل کار پیاده‌روی باید با ستاد مرکزی اربعین هماهنگ باشند.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

پیاده روی اربعین با محوریت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار می‌شود

صفر قربان پور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در زیرمجموعه کمیته فرهنگی و آموزش ۳ کارگروه یاوران مهدی، کمیته بانوان و کمیته تبلیغ و نماز تشکیل‌شده است.

قربان پور اظهار کرد: کارگروه یاوران مهدی باهدف معرفت افزایی و افزایش جایگاه فرهنگی زیارت اربعین با محوریت مساجد و موکب‌ها در کنار دستگاه‌های فرهنگی انجام‌وظیفه می‌کند، کارگروه بانوان امور مربوط به بانوان را در کنار کمیته بانوان انجام می‌دهد و کارگروه تبلیغ و نماز با تأکید بر اقامه نماز و تلاوت قرآن در موکب‌ها و مسیر‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: طرح نائب الشهید که سال گذشته بازتاب خوبی به همراه داشت امسال با محوریت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزارمی‌شود که چاپ تمام تصاویر و زندگینامه شهدا انجام‌شده و همه زائرین به‌عنوان نائبان شهدای استان در زیارت اربعین شرکت خواهند کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی  گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که همایش زائرین قبل از اعزام صورت بگیرد تا بتوانیم اثربخشی مناسبی را داشته باشیم و این کار نیازمند پشتیبانی مناسبی دارد.

وی شعار واحد و رسمی اربعین امسال به‌طور یکپارچه "الحسین یجمعنا" عنوان کرد و گفت: همه باید با محور این شعار حرکت کنند،  در استان مرکزی برای استقرار موکب‌ها و ائمه جماعت خدمات خوبی پیش‌بینی‌شده است و امیدواریم اربعینی خوب در استان و کشور شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار