کد خبر: ۷۶۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 13 July 2019
احترام زن از آثار عفاف و حجاب است

بیرجند - عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب در خراسان جنوبی گفت: یکی از آثار عفاف و حجاب در جامعه ارزش و احترام زن است و باعث تحکیم بنیان خانواده می شود.

حجت الاسلام حسین فرازی نیا جمعه شب در اجتماع نیلوفرانه که به مناسب سالروز واقعه مسجد گوهرشاد با حضور جمعی از شهروندان در پارک توحید بیرجند برگزار شد افزود: خداوند زن را به عنوان زیباترین خلق و بهترین ارزش را با چادر به او عنایت کرده است ولی در جامعه غرب چون به بن بست رسیده‌اند و از زن به عنوان ابزار استفاده می‌کنند مساله پوشش را کنار گذاشته اند.

وی گفت: دنیای غرب غافل از این است که زنان جامعه ما به خاطر عفاف و حجاب و به خاطر چادر مقابل رژیم طاغوت ایستادند و الگوگیری آنها حضرت زهرا (س) است.

عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب در خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم تمام نقشه‌ها در فضای مجازی، روابط نامشروع و در پوشش‌های غیراسلامی زیر خاک برود و نشانه عفف و حجاب در سراسر گیتی برافراخته شود.

وی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای عفاف و حجاب به مساله سیاسی، حزب و گروه واگذار شود باعث تسلط اشرار، منافقان و بی‌غیرتی مردان خواهد شد.

فرازی نیا گفت: نگاه بدون تعصب به تاریخ نشانگر از حجاب و پوششی است که بر روی سنگ‌های تاریخی نقش بسته شده است.

وی با اشاره به ریخته شدن خون ۲ هزار شهید در مسجد گوهرشاد مشهد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ اظهار داشت: امروز مساله حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد و ادامه دهنده قیام غیرت باشیم.

عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب در خراسان جنوبی گفت: وصیت نامه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب و مدافع حرم همواره بر رعایت حجاب از سوی بانوان تاکید دارد و حجاب را چیزی می‌داند که به خاطر آن خون شهیدان ریخته شده است.

وی تصریح کرد: مساله حجاب را باید بدون تعصب شخصی، اجتماعی، سیاسی و دولتی مدنظر داشت و با تاسی از حضرت فاطمه زهرا (س) هدف و راهی را که در قیام خونین ۲۱ تیرماه مشخص شده است، ادامه داد.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه مسیر مشخص شده نزدیک‌ترین راه به عبودیت و بندگی است گفت: زن به عنوان فرشته، مایه آسایش خلق شده و حتی زمانی که برای اتصال به خداوند در خلوتگاه خود قیام می‌کند بهترین حالت او زمانی است که پوشش اسلامی دارد.

وی به تحکیم بنیان خانواده در مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: امروز مساله خانواده، عفاف و حجاب به بازیچه گرفته شده و روابط نامشروع ظهور و بروز کرده در حالی که ادعای مسلمانی می‌کنیم.

عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب در خراسان جنوبی گفت: حتی برخی مردان برای رسیدن به اهداف فرومایه به خانواده خود تلقین می‌کنند که در مراسم و برنامه‌ها می‌توان بدون حجاب و عفاف ظاهر شد.

وی اضافه کرد: آنچه در مساله حجاب و عفاف اهمیت دارد، امنیت اجتماعی است و برخلاف تصور کسانی که می‌گویند حجاب و عفاف و چادر مانع از کسب و کار می‌شود این دروغ و کفران است و می‌شود هم عفاف و حجاب داشت و هم در جامعه رفت و آمد کرد.

فرازی نیا الگوی کامل این مساله را حضرت زهرا (س) معرفی کرد و گفت: هیچ گاه حجاب برای حضرت زهرا و زینب کبری (س) زمانی که در دفاع از ولایت سخنرانی می‌کردند، مانع نبود.

۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ به دستور رضاشاه ۲ هزار نفر از مردم در مسجد گوهرشاد مشهد به بهانه کشف حجاب به خاک و خون کشیده شدند به همین مناسبت این روز در تقویم ایران به نام روز و هفته عفاف و حجاب نامگذاری و گرامی داشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار