رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: این دانشگاه موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معدن ـ معدن و محیط زیست شد.
کد خبر: ۷۵۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 02 July 2019
مجوز پذیرش دانشجوی ارشد در رشته مهندسی معدن ‌‌ـ معدن و محیط زیست دانشگاه بیرجند صادر شد

محمد‌علی رستمی‌نژاد ‌در جمع دانشجوبان این دانشگاه اظهار داشت: در راستای توسعه رشته‌های مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای دانشگاه بیرجند موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معدن ـ معدن و محیط زیست شد

وی گفت: از جمله شاخص‌های بسیار مهم ارزشیابی دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی توسعه رشته‌های مبتنی بر ظرفیت‌های بومی منطقه است‌.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه بخش معدن یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های بومی استان است، اخذ مجوز پذیرش این رشته بر رتبه‌بندی دانشگاه موثر خواهد بود.


وی با بیان اینکه با پذیرش دانشجو در رشته آمار و سنجش آموزش در دانشگاه بیرجند موافقت شده است، بیان کرد: این رشته جزو رشته‌های جدید با ماهیت بین رشته‌ای است که در راستای سیاست‌های کلان توسعه رشته‌های دانشگاه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بررسی و به وزارتخانه ارسال شده است. 

رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: دانشکده علوم ریاضی و آمار با همکاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در نیم‌سال اول سال تحصیلی 99-98 در این رشته پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وی  گفت: این مجوز در حالی کسب شده ‌که وزارت علوم سیاست انقباضی به توسعه رشته‌ها دارد و دانشگاه بیرجند از سال 1395 موفق به ایجاد هیچ کد رشته‌ای نشده است. 

رستمی نژاد ابراز امیدواری کرد:‌ در آینده با حرکت  گروه‌های علمی به سمت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و منطبق با نقشه جامع علمی کشور زمینه توسعه آموزشی دانشگاه را بیش از پیش فراهم آورند.

وی افزود: دانشگاه بیرجند براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جوان جهان توانست موفق به کسب رتبه 10در میان 13 دانشگاه ایران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار