فرماندار شهرستان خوسف از راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور در خوسف با سرمایه‌گذاری آفریقایی در این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذاری برای احداث ۵ کارخانه صنعتی نیز در خوسف صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۵۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 22 June 2019
راه‌اندازی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور با سرمایه‌گذاری ‌آفریقا در خوسف

محمد شفیعی اظهار داشت: خوسف سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی است که در بحث زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و دورترین روستا از مرکز شهرستان حدود 200 کیلومتر فاصله دارد و و این دور بودن مسافت تامین زیرساخت‌ها را در روستاهای شهرستان با هزینه چند برابری تامین می‌کند.

وی افزود: نرخ پراکندگی شهرستان 1.72 نفر در هر کیلومتر است که با این شاخص خوسف به عنوان پراکنده‌ترین شهرستان استان خراسان جنوبی شناخته می‌شود و با توجه به اینکه شاخص جمعیت به عنوان ملاک توزیع اعتبارات بوده این موضوع باعث شده بسیاری از مشکلات در روستاها باقی بماند یا رفع مشکلات زمان بر باشد.

فرماندار خوسف ادامه داد: علیرغم همه مشکلات موجود این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت زمینه توسه هر چه بهتر این شهرستان را فراهم کرد.

شفیعی گفت: گردشگری یکی از زمینه‌های توسعه در این شهرستان است که طی دو سال گذشته برای رونق گردشگری اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته بطوری که در ایام نوروز نرخ گردشگری دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل  حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: روستاهای هدف گردشگری آرک و خور و بافت تاریخی خوسف و جاذبه‌های طبیعی همچون کال جنگل و دق و کویراکبرآباد و مکان‌های مذهبی همچون مزار شاه سلیمان علی(ع)، مزار حضت ابوالقاسم (ع) روستای نصرآباد و مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر از دیگر ظرفیت‌های شهرستان است که میتواند در زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان نقش ویژه‌ای ایفا کند.

فرماندار خوسف اظهار داشت: در بحث تامین زیرساخت‌ها با پیگیری‌های انجام شده بحث گازرسانی به روستاهای بخش جلگه ماژان و دهستان خور بخش مرکزی شهرستان به 46 روستا با اعتبار دویست و 17 میلیارد ریال شروع شده است.

شفیعی تامین گاز را یکی از اولویت‌های توسعه در هر منطقه دانست و افزود: با توجه به رفع این مشکل امیدواریم در بحث توسعه صنایع و معادن در بخش ماژان تحول خوبی صورت پذیرد.

وی گفت: طرح مطالعاتی گازرسانی به دهستان قلعه‌زری نیز در حال انجام است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سالجاری امیدواریم هر چه سریعتر این مطالعات انجام و این پروژه آغاز شود با توجه به اینکه معدن طلا و مس شادان و قلعه زری در دهستان قلعه زری است و تامین گاز یکی از اولویت های سرمایه گذاران است امیدواریم هر چه سریعتر مطاعات گاز رسانی به دهستان قلعه زری به سرانجام برسد.

فرماندار خوسف ادامه داد: از محل اعتبارات تملک دارایی 4 میلیارد و 800 میلیون ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی در 11 روستا تخصیص داده شد و از محل قیر راگان نیز مبلغ 5 میلیارد و 340 میلیون ریال در سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده که این میزان برای آسفالت معابر در هفت روستا تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه عملیات گازرسانی به 46 روستا شروع شده اجرای پروژه‌های سنگ فرش، آسفالت، و جدول کشی در این روستاها تا زمان اجرای کامل پروژه متوقف شده است.

شفیعی ادامه داد: تثبیت جمعیت در مناطق روستایی یکی از اولویت‌های دولت است و در این راستا اشتغالزایی در مناطق روستایی به جد پیگیری می‌شود و در بحث گلخانه‌ها نیز بزرگترین مجتمع گلخانه‌های استان در این شهرستان واقع شده و در بحث توسعه آن اقدامات خوبی شده است و در برخی زیرساخت‌ها این مجتمع مشکلاتی دارد که جلسات متعددی در راستای رفع این مشکلات برگزار شده است.

وی بیان کرد: در راستای تکمیل چرخه تولید از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی چندین پروژه شامل فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، کشتارگاه تعریف شده و امیدواریم با راه‌اندازی این کارخانه‌ها تحولی در بخش کشاورزی و دامداری در شهرستان اتفاق افتد.

فرماندار خوسف تصریح کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز شهرستان خوسف در استان پیشتاز بوده است و توانسته سرمایه‌های خوبی جذب کند به طوری که توسط سرمایه گذرا خارجی از کشور آفریقای جنوبی در کمتر از شش ماه بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور را در این شهرستان به بهره‌برداری رسانده است.

شفیعی سرمایه گذرای در شهرک شهید رحمانی خوسف را توسط سرمایه گذاران چینی یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در استان دانست و افزود: در این شهرک سرمایه گذاری برای احداث 5 کارخانه صنعتی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار