مدیرکل کتابخانه‌های مازندران از برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مرحله نهایی این جشنواره در سطح ملی، به میزبانی استان و شهر ساری خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 16 June 2019

آروز ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری مدیرکل کتابخانه‌های مازندران از برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مرحله نهایی این جشنواره در سطح ملی، به میزبانی استان و شهر ساری خبر داد و اظهار کرد: 56کتابدار قصه‌گو و منتخبان جشنواره‌های منطقه‌ای از سراسر کشور در نخستین جشنواره ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران تصریح کرد: این جشنواره با حضور مسؤولان و چهره‌های فرهنگی، فعالان حوزه کودک و نوجوان، کتابداران، دانش‌آموزان مدارس و دوستداران کتاب و کتابخوانی، با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون قصه‌گویی و برنامه‌های نمایشی برگزار می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: 2 نفر از استان در مرحله منطقه‌ای این جشنواره، به مرحله نهایی قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور راه یافتند که رقابت خواهند کرد.

 

وی ترویج قصه‌گویی به عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه‌ها، شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت‌های آنان، سنجش مهارت‌ها و کارآمدی کتابداران در امر قصه‌گویی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی را از جمله مهمترین اهداف نخستین جشنواره نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست.

 

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: فراخوان اولیه‌ جشنواره در آذر ماه سال ۱۳۹۷ منتشر شد که طی آن استان‌ها در یک تقسیم‌بندی هشتگانه با محوریت هشت استان گیلان، تهران، مرکزی، همدان، فارس، آذربایجان غربی، خوزستان و خراسان رضوی، اقدام به دعوت از کتابداران علاقه‌مند برای شرکت در این رقابت کردند.

ولی‌پور به برگزاری مرحله نهایی جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و به میزبانی ساری اشاره کرد، گفت: یکی از سیاست‌های نهاد، توزیع برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و تمرکززدایی به سمت درگیر شدن همه استان‌ها در برگزاری برنامه‌ها بوده است که پس از کاندیدا شدن چند استان، در نهایت استان مازندران به عنوان میزبان برگزاری این برنامه انتخاب شد.

این مسؤول با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و ۵۵۶ نفر از کتابداران سراسر کشور در این فراخوان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۹۰ نفرشرکت کنندگان موفق به ثبت نام نهایی در این رقابت شدند که ۵۶ نفر از شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف به رقابت ملی این جشنواره راه پیدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در پایان با بیان اینکه نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز سه‌شنبه 28 خرداد ماه با مراسم افتتاحیه در مجتمع رفاهی بهزیستی واقع در فرح‌آباد ساری آغاز خواهد شد، گفت: پس از 3 روز رقابت قصه‌گویی، بعداز ظهر روز پنج‌شنبه 30 خرداد ماه ساعت 15 اختتامیه این رویداد با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش ملی اجرا می‌شود.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار