مرحله استاني هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران «نشان خواجه نصيرالدين طوسي» پس از رقابت 44 تيم با معرفي برگزيدگان استان يزد پايان يافت.
کد خبر: ۷۳۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 30 April 2019

در رقابت‌‌هاي مرحله نهايي كه امروز در سالن شهيد منتظرقائم دانشگاه يزد برگزار شد، تيم «هدف» از دانشگاه يزد به عنوان تيم موافق با تيم «راحيل» از دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي به عنوان تيم مخالف پيرامون موضوع «روند كلي دين‌داري در جامعه رو به افول است» به مناظره پرداختند كه در نهايت با تشخيص هيات داوران، تيم هدف به عنوان تيم پيروز و اول مسابقات انتخاب شد.

در ديدار رده‌بندي نيز دو تيم «برهان» از دانشگاه يزد و «مجاهدان بيان» از دانشگاه فرهنگيان در موضوع «ارتباط مستقيم روحانيت با سياست باعث ايجاد فاصله ميان مردم و روحانيت مي‌شود» مناظره كردند كه در نهايت تيم راحيل برنده مناظره رده‌بندي شد.

گفتني است؛ برگزيدگان مرحله استاني اين مسابقات به رحله منطقه‌اي و سپس كشوري اين مسابقات كه پاييز امسال برگزار خواهد، راه مي‌يابند.

دكتر «مهدي باصولي» رييس سازمان جهادانشگاهي استان يزد در مراسم اختتاميه اين مرحله از مسابقات به ارائه گزارشي از روند برگزاري اين رقابت‌ها به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي پرداخت و تصريح كرد: اين مسابقات در مرحله استاني با رقابت 44 تيم از 12 دانشگاه استان يزد برگزار شد.

وي ادامه داد: مسابقات از نوزدهم فرودين‌ماه آغاز شد و در مجموع با برگزاري 46 مسابقه در مراحل مختلف به ميزباني دانشگاه‌هاي يزد، علم و هنر، امام جواد(ع) و دانشگاه آزاد اسيلامي يزد پيگيري شد.

به گفته‌ي رييس جهاددانشگاهي استان، در مجموع 23 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي استان به عنواتن تيم داوري، قضاوت اين مسابقات را برعهده داشتند.

وي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: هرچند مسابقات ملي مناظره دانشجويي امسال براي هشتمين دوره در حال برگزاري است ولي اين رقابت‌ها در استان چهارمين دوره خود را سپري مي‌كند و هر ساله با استقبال و مشاركت بهتري در استان دنبال مي‌شود.

باصولي تعداد تيم‌هاي شركت‌كننده در اولين دوره اين مسابقات در استان را 26 تيم از هشت دانشاه استان ذكر كرد و گفت: امسال 44 تيم از 12 دانشگاه شركت كردند كه دانشگاه‌هاي فرهنگيان، يزد و ميبد به ترتيب با 13، 9 و 7 تيم به ترتيب بيشترين تيم‌هاي شركت‌كننده را به خود اختصاص دادند.

اين مقام مسئول به برگزاري نخستيم رويداد ايدگاه فرهنگ با موضوع شكوه پابرجا به همت جهاددانشگاهي استان نيز اشاره كرد و گفت: در مجموع 20 ايده فرهنگي به دبيرخانه اين رويداد ارسال شد كه از اين ميان شش ايده انتخاب شدند و كه پس از ارزيابي اعضاي شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان، يك ايده به عنوان سو انتخاب و يه ايده نيز شايسته تقدير اعلام شد.

دكتر «مهدي ملك‌ثابت» عضو هيات علمي دانشگاه يزد و از داوران اين دوره از مسابقات نيز طي سخناني به مزيت‌هاي مناظره پرداخت و اولين تاثير آن را تقويت حس اعتماد به نفس دانشجويان ذكر كرد و افزود: تمرين سخن گفتن با برهان و استدلال، تمرين كار جمعي و گروهي و همچنين تاييد حق گويي و حق طلبي از ديگر مزيت‌هاي برگزاري مسابقات مناظره دانشجويي است.

وي با بيان اين كه يكي از اصول مناظره داشتن داور است، گفت: اين كه گروه‌هاي رقيب در نهايت به راي داوران اعتاد مي‌كنند و آن را با روي گشاده مي‌پذيرند نيز يك تمرين بزرگ است.

ملك‌ثابت در پايان نيز چند توصيه به علاقمندان فعاليت در حوزه مناظره كرد و گفت: آگاهي كامل و همه جانبه نسبت به موضوع مناظره، استفاده از تكنيك‌هاي مناظره با مطالعه كتاب‌هاي تخصصي مرتبط و همچنين استفاده از دايره الفاظ و ادبيات و تشبيهات و غيره جهت مناظره موفق در برابر رقبا بسيار حائز اهميت است.

شايان ذكر است، در حاشيه اين مراسم علاوه بر تجليل از تيم‌هاي برگزيده مرحله استاني مسابقات مناظره دانشجويي، از ايده «زينب مرادي» از دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان نفر سوم و «عليرضا آقا محمدي» از دانشگاه يزد به عنوان ايده شايسه تقدير، تجليل شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار