مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت مهدی(عج) برای گردشگران خارجی شهر جهانی، گفت: يزد در این برنامه میزبان 37 گردشگر خارجی از 9 کشور دنیا بود.
کد خبر: ۷۳۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 23 April 2019

«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی(عج) برای گردشگران خارجی شهر جهانی، اظهار کرد: این برنامه که توسط کمیته گردشگری معنوی و مذهبی استان یزد برگزار شد، پذيراي ۳۷ گردشگر خارجی از كشورهاي آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، رومانی، فرانسه، بلژیک، نیوزلند، سنگاپور و پرتغال بود.

وی افزود: این برنامه با مقدماتی از زندگانی و معرفی حضرت مهدی(عج) آغاز شد و در ادامه علل غیبت این امام، فلسفه غیبت و انتظار از نگاه شیعه و حتی شباهت‌های این حضرت به حضرت مسیح(ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مسئول از توزیع بروشورهایی به منظور آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران با منجی و همچنین وجه تشابه حضرت مسیح(ع) و امام زمان(عج) به عنوان یکی از بخش‌های این برنامه یاد کرد و گفت: در بخش دیگری از این مراسم که در سالن اجتماعات اداره كل میراث فرهنگی استان و با حضور فرماندار يزد برگزار شد، گردشگران خارجی با برش کیک تولد، ميلاد آن حضرت را جشن گرفتند.

وی ادامه داد: گردشگران پس از اين مراسم، به تماشای جشن‌های خیابانی و کارناوال‌های شادی مستقر در خیابان مهدی(عج) رفتند و با خاطره‌ای خوش و به یادماندنی از مراسم این امام معصوم(ع) به اقامتگاه‌های خود بازگشتند.

فاطمی در پایان از فعالیت کمیته گردشگری معنوی و مذهبی در اشاعه فرهنگ صلح و مهرپروری ایرانی‌اسلامی به گردشگران خارجی قدرداني و خاطرنشان کرد: این کمیته در تمام مناسبات مذهبی و معنوی، برنامه‌هایی را برای گردشگران خارجی تدوین و برنامه‌ریزی کرده است تا با این اقدام سهم کوچکی در توسعه فرهنگ مهرپروری کشورمان داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار