مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق از آغاز عملیات تکمیل و توسعه طرح احیاء مستقیم در این مجتمع خبر داد و گفت: با بهره برداری از پروژه مذکور زمینه اشتغال 300 نفر به طور مستقیم فراهم می شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 23 April 2019

سیدمحسن ابویی به ظرفیت طرح احیاء مستقیم که طراحی اولیه آن 800 هزار تن است اشاره کرد و اظهار داشت: با انجام اصلاحات مهندسی، این ظرفیت به تولید یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.
وی افزود: این واحد به عنوان یکی از چهار طرح اصلی زنجیره کامل تولید فولاد بافق به شمار می آید که با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی، پس از حدود 2 سال به بهره برداری کامل خواهد رسید.
این مسئول معدن و فولاد با اشاره به اینکه مواد اولیه واحد احیاء مستقیم گندله است بیان کرد: محصول تولیدی این واحد آهن اسفنجی است و در کوره های ذوب فولاد که عملیات ساخت آن نیز در آینده ای نزدیک در این مجتمع آغاز خواهد شد، استفاده می شود.
مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق بدون ذکر هزینه اجرای این طرح گفت: طرح احیاء مستقیم این شرکت حدود 300 نفر به صورت مستقیم و بالغ بر 1500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی دارد که همانند کارخانه نورد میلگرد سعی در استفاده از نیروهای بومی منطقه داریم.
به گفته وی، از چهار طرح اصلی مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق، کارخانه نورد میلگرد در حال تولید انواع میلگرد با سایزهای مختلف است که محصولات آن علاوه بر توزیع در بازار داخل به سایر کشورها نیز صادر می شود.
مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق افزود: اولین محموله آهن تولیدی این مجتمع به وزن 10 تن به کشور عراق صادر شد.
ابوئی ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های مستمر نماینده شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و با تلاش و عزمی راسخ، پس از گذراندن موانع متعدد مالی و … بالاخره دومین طرح زنجیره فولاد بافق اجرایی شد و همچنان پیگیر و مصمم برای اجرای سایر طرح ها در این مجتمع هستیم تا هرچه زودتر عملیات ساخت آن را شروع کنیم.
از مزیت‌های عمده این طرح، مجاورت با معدن سنگ آهن مرکزی ایران و چغارت است که بهشت معادن ایران لقب گرفته است.
این مجتمع در فاصله 15 کیلومتری شهر بافق قرار دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار