امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد؛
امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: منتظران ظهور باید مراقب فتنه‌انگیزی استکبار در موضوع مهدویت باشند چراکه خواست معاندان ایجاد انحراف در این زمینه است.
کد خبر: ۷۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 19 April 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ایمان بر پایه‌های فطرت، عقل و عشق به پروردگار شکل گرفته است، اظهار کرد: از این جهت هیچگاه با اجبار نمی‌توان ایمان را وارد قلب‌ها کرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اینکه برخی تصور می‌کنند در زمان ظهور امام زمان (عج) با زور و اجبار و خونریزی مردم ایمان می‌آورند یک باور غلط است.

 

مختاری با اشاره به اینکه اختیاری بودن ایمان در عصر ظهور نیز وجود دارد، ادامه داد: بر اساس یک باور درست باید با یک انتظار سازنده و فعال خود را مستعد پذیرش ایمان حقیقی در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) کنیم.

 

وی با بیان اینکه تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) از مسلمات تاریخی است، گفت: مسئله عمر طولانی امام زمان (عج) از نظر عقلی و علمی ممکن است و در طول تاریخ بشریت نیز افراد زیادی با عمر طولانی زندگی کرده‌اند.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: در دوران غیبت باید مراقب فتنه‌انگیزی استکبار در موضوع مهدویت باشیم چرا که در گذشته نیز با ایجاد فرقه‌هایی چون بابیت و بهائیت خواستند در مسیر مهدویت انحراف ایجاد کنند.

 

مختاری با اشاره به روز برات در خراسان‌جنوبی بیان کرد: اصل موضوع صدقات و خیرات، زیارت قبور و یاد معاد بسیار پسندیده است ولی این موضوع نباید زمینه سو استفاده فقیرنماها، اسراف و زیاده‌روی را به وجود آورد.

 

وی ادامه داد: می‌توان با کمک نهادهای خیریه در روز برات صدقات و خیرات را به دست نیازمندان واقعی کشور رساند.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: در موضوع سیل نیز هر چند شاهد خرابی و خسارات زیادی بودیم اما ثمرات زیادی چون پر شدن سفره‌های آب زیر زمینی را نیز در پی داشت.

 

مختاری با بیان اینکه بلایای طبیعی چون سیل و زلزله باید زودگذر بودن دنیای مادی را به ما یادآوری کند، گفت: امیدواریم دولت با رعایت انضباط مالی بتواند خسارات ناشی از سیل را جبران کند.

 

وی گفت: آمریکا با ممانعت از ارسال کمک‌های ارزی و نقدی به سیل زدگان و ضد انقلاب با تزریق ناامیدی و سیاسی کاری از جمله روسیاهان حوادث اخیر بودند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در امتحان اقتصادی دولت و بخشی از مردم نتوانستند موفق عمل کنند، اظهار کرد: در امتحان سیل تاکنون مردم و دولت نهایت تلاش خود را برای کاهش آلام سیل زدگان انجام دادند.

برچسب ها: مهدویت ، دشمن ، امام جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار