کد خبر: ۷۳۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 18 April 2019

تابناک / نخبگان و جوانان برگزیده استان گیلان عصر امروز برای بیان مطالبات خود با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان دیدار کردند.

 

 
نخبگان جوان گیلانی با امام جمعه رشت دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نخبگان و جوانان برگزیده استان گیلان عصر امروز برای بیان مطالبات و مشکلات خود با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در مصلی امام خمینی(ره) رشت دیدار کردند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: با وجود آنکه مقام معظم رهبری همواره بر استفاده از جوانان مومن و انقلابی تأکید دارند اما متاسفانه مسئولان در به کارگیری جوانان انقلابی خوب عمل نمی‌کنند.

محمدصادق جعفری ضمن گله‌مندی از این که ملاک انتخاب جوانان توسط مسئولان، میزان فعالیت آنان در ستادهای انتخابی و خط سیاسی فکری آنان است گفت: لنگاری فرهنگی در جامعه و وضعیت نابسامان سازمان‌ها و نهادهای اجرایی به خاطر عدم بکارگیری جوانان انقلابی است.

نماینده هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی رشت در این سالها رابطه خوبی با سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نداشتند افزود: خوشحالم که بعد از 24 سال شاهد تحول فرهنگی خوبی در سطح مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان هستیم.

محمد امینی با بیان اینکه بیکاری جوانان انقلابی و مذهبی باعث تأسف است گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که جوانان تحصیل کرده‌ به خاطر عقاید در  برخی ادارات استخدام نمی‌شوند و در مقابل افراد ناشایستی وجود دارند که با وجود عدم پایبندی به آرمان‌های انقلاب به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید به هیئت‌های مذهبی در مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میدان داده شود تصریح کرد: اگر بودجه کافی به هیئت‌های مذهبی داده شود، می‌توانند به خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت جهادی و انقلابی کنند.

امینی با انتقاد از اینکه گاهی اوقات بودجه سازمان‌های فرهنگی صرف کارهای خلاف عرف جامعه خاطر‌نشان کرد: البته ما با کار فرهنگی مخالف نیستیم اما ضروری است که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به درستی از پتانسیل هیئت‌های مذهبی استفاده شود.

مریم نیل‌کار، نماینده قشر دانشجویی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه اختراعات و کارهای پژوهشی جوانان با بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی برخی مدیران مواجه می‌شود و استدعا دارم تا شرایطی فراهم شود که جوانان انگیزه کافی برای انجام کارهای پژوهشی در استان گیلان و کشور را داشته باشند.

حجت‌الاسلام روح‌الله متقی، نماینده روحانیون جوان استان گیلان نیز در این مراسم گفت: با بیان اینکه لازم است آیت‌الله فلاحتی حضور پررنگ‌تری بین جوانان حوزوی داشته باشد خاطرنشان کرد: هویت حوزه در گرو تحقق آرمان‌های انقلاب است و ضروری است که مسئولان وقت بیشتری را صرف رسیدگی به امور حوزه‌های علمیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها استفاده شود گفت: باید از ظرفیت تلویزیون و رادیو به عنوان ابزار تبلیغاتی مهم در جهت ترویج معارف دینی استفاده کرد و همچنین تمهیداتی اندیشیده شود تا از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه برای محرومیت‌زدایی و سایر کارهای مربوطه استفاده شود.

نماینده جریان اصلاح طلب در استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: جوانان اصلاح طلب و اصولگرا می‌توانند بیشتر از سیاسیون قدیمی در کنار یکدیگر و برای آبادی ایران و گیلان تلاش کنند و ضروری است که همه ما در این راه از اختلافات بیهوده پرهیز کنیم.

علیرضا سحرخیز با اشاره به اینکه مخاطب حرف‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با جوان مومن و انقلابی فقط مختص یک جریان خاص نیست خاطرنشان کرد: همه جوانان کشور می‌توانند مخاطب ایشان باشند و همه ما باید برای پیشرفت و آبادانی استان گیلان و کشور تلاش کنیم.

نماینده جوانان انقلابی استان گیلان نیز در این مراسم ضمن درخواست از آیت‌الله فلاحتی برای فراهم آوردن زمینه در خصوص شناسایی جوانان انقلابی و استفاده از استعداد آنان گفت: متاسفانه آن طور که شایسته است از ظرفیت جوانان انقلابی استان گیلان در سازمان‌ها و نهادهای اجرایی استفاده نمی‌شود.

آرمین عموزاد با بیان اینکه‌ استاندار گیلان در به‌کارگیری جوانان موفق عمل نکرده است خاطرنشان کرد: متاسفانه ایشان از ظرفیت جوانان انقلابی استفاده نمی‌کنند و جوانانی که در حال حاضر توسط ایشان به کار گرفته می‌شوند از بین یک جریان سیاسی انتخاب شده‌اند که این امر برخلاف مصالح استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار