مديرعامل شرکت گردشگري و توسعه و عمران هفت حوض گفت: هفت حوض می‌تواند پایه‌ای برای شناسایی نقاط تاریخی و گردشگری باشد.
کد خبر: ۷۲۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 17 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، رشید صحابی با بیان این مطلب اظهار کرد: تبليغات اين منطقه گردشگري در سال هاي گذشته به خاطر عدم وجود زير ساخت ها زياد نبوده ولي با اين وجود هفت حوض مخاطب خود را دارد.

صحابي با اشاره به اينکه اين منطقه تفريحي_ گردشگري صبح ها ميزبان کوهنوردان و شب هاميزان خانواده ها براي تفريح و گذران اوقات است، افزود: هفت حوض مي تواند محوري براي شناسايي روستاهاي جنوب شرقي که به فاصله 5 تا 20 کيلومتري مشهد هستند باشد.

مدير عامل شرکت گردشگري و توسعه و عمران هفت حوض با بيان اينکه اين منطقه مي تواند در ماندگاري زائر و گردشگر در مشهد موثر باشد، ابراز کرد: زير ساخت هاي هفت حوض با ورود شهرداري در سال 90 در حال تکميل است. اين منطقه با سهام داري 90 درصدي شهرداري و 10 درصدي سازمان همياري ها در حال تکميل است.

وي با اشاره به اينکه اقدامات لازم براي انتقال آب از سد طرق به اين منطقه انجام شده است، گفت: خدمات فرهنگي و تفريحي همچون باشگاه ورزشي، رستوران و…در اين منطقه براي رفاه حال زائران و گردشگران تعريف شده است.

صحابي با تاکيد بر اينکه از سال 90 تا به امروز شهرداري در اين منطقه حدود 35 ميليارد تومان هزينه کرده است، عنوان کرد: فضاي زير ساختي اين منطقه امروز تکميل شده و در حال حاضر آماده جذب سرمايه گذار و انتخاب مشاور براي ادامه فعاليت هستيم.

مدير عامل شرکت گردشگري و توسعه و عنران هفت حوض با بيان اينکه منطقه هفت حوض داراي دو پوشش گياهي و حيواني بي نظير است، افزود: اين منطقه قطب گياهان دارويي است اما متوليان اين امر از اين قطب غافل شده اند.

وي با تاکيد بر اينکه اطراف هفت حوض را روستاهاي قديمي و تاريخي مختلفي تشکيل داده است، افزود: وجود اين روستاها خود عاملي براي جذب گردشگر خارجي خواهد بود.

صحابي با بيان اينکه اين منطقه زير نظر شهرداري طرقبه و شانديز است، گفت: در يک ماه اول سال 97 حدود 70 هزار نفر بازديد کننده داشته ايم. در نوروز نيز ويژه برنامه هاي خوبي خواهيم داشت که جشنواره عشاير نمونه اي از آن است.

مدير عامل شرکت گردشگري و توسعه و عمران هفت حوض با اشاره به اينکه اين منطقه توان ميزباني از حدود 200 هزار زائر و گردشگر در نوروز را دارد، گفت: اين منطقه با سرمايه گذاري يک ميليارد و 200 ميليون توماني براي تکميل تجهيزات به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي با بيان اينکه حدود 13 ميليارد تومان در شوراي شهر براي اين منطقه به تصويب رسيده است، ابراز کرد: تا پايان سال 96 دنبال موضوعات زير ساختي و کارگاهي بوديم ولي امسال به دنبال ايجاد منطقه بي نظير در جنوب شرقي مشهد هستيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار