اختلافات خانوادگی،مشکلات اقتصادی و اختلالات روانی مهمترین عامل خودکشی در استان
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: متاسفانه خودکشی ها نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی فوتی ها را نشان می دهد که این موضوع نشان دهنده بی توجهی برخی از خانواده ها است.
کد خبر: ۷۲۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 16 March 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی، نشست خبری سید غلامرضا حسینی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی به همراه معاونین تخصصی وی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد.

 

رشد 10 درصدی خودکشی در استان

 

یکی از نگرانی های پلیس اگاهی و رسانه ها خبرها و افزایش 10 درصدی خودکشی های پسران و دختران در استان نسبت به سال گذشته است که رئیس پلیس آگاهی استان در این باره گفت: متاسفانه خودکشی ها نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی فوتی ها را نشان می دهد که این موضوع نشان دهنده بی توجهی برخی از خانواده ها است.

 

حلق آویز کردن و مصرف قرص بیشترین نحوه خودکشی

وی با اشاره به اینکه حلق آویز کردن و مصرف قرص بیشترین نحوه خودکشی در استان است گفت: در برخی از مسائل کارشناسی شده اختلافات خانوادگی، مشکلات اقتصادی و اختلالات روانی مهمترین عوامل خودکشی را نشان می دهد که نیاز به آسیب شناسی دارد.

 

رشد و کشف 91 درصدی فرار از منزل

وی هشدار داد و گفت: فقدانی ها نسبت به سال گذشت  91 درصد افزایش داشته است که علت متواری شدن افراد از خانه بی توجهی خانواده ها نسبت به فرزندانشان و رفتار نامناسب است که دختران کم و سن سال متواری می شوند و دچار باندهای فساد می افتند. حسینی از مردم خواست تا بیشتر مراقب فرزندان خود باشند. وی تاکید کرد: در کشف فقدانی ها 91 درصدهم افزایش داشتیم. رئیس پلیس آگاهی استان به جرایم جنایی اشاره کرد و از وقوع 5 فقره قتل در سالجاری خبرداد و بیان کرد: همه قتل های انجام شده کشف شده است.

 

جنازه مجهول هویت

 

وی با اشاره به اینکه جسد مردی حدود 30 تا 40 ساله در شهرستان قاینات کشف شده که به علت عدم تشخیص هویت وی از مردم استان درخواست داریم تا اگر فردی از خانواده آنان مفقود شده به 110 اعلام کنند تا هر چه سریعتر رسیدگی کنیم.

 

 

رشد و کاهش سرقت ها به روایت پلیس آگاهی استان

 

غلامرضا حسینی رئیس پلیس اگاهی استان با اشاره به کشف و پرونده های سرقتی در استان عنوان کرد:   سرقت از منزل 16 درصد افزایش داشته است اما سرقت از مغازه 45 کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد  وی با بیان اینکه سرقت از اماکن دولتی اعم از بقاع متبرکه، مدارس که نگهداری آنها با صاحبان آنها است گفت:در این اماکنسرقت ها 47 درصد افزایش را نشان می دهد. رئیس پلیس آگاهی استان نیز با بیان اینکه سرقت احشام 17 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد خاطرنشان کرد: متاسفانه مالکین احشام و قرنطینه ها دقت لازم را ندارند و با ساده ترین تجهیزات درب های مکان های نگهداری احشام را قفل می کنند. وی با بیان اینکه کیف قابی 38 درصد و جیب بری 36 درصد کاهش در استان داشتیم افزود:کشف این سرقت ها 56 درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید براینکه 71 درصد از سرقت ها کشف شده است که نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد را نشان می دهد بیان کرد: 109 فقره کشف داشتیم که عمده خودرو های سرقتی و سرقت های مسلحانه در استان مجاور بوده است که مبلغ 7 میلیارد تومان اقلام سرقتی برآورد شده است.

دستگیری باند 8 نفره در روستای بجد

 

وی در خصوص اخباری سرقت از روستاهای اطراف شهر بیرجند گفت: در چند روز گذشته پیرو تماس های مکرر مردم یک باندسرقت 8 نفره در روستای بجد دستگیر شدند.

 

 

نمایشگاه کلاهای سرقتی در استان

 

رئیس پلیس آگاهی استان از مالبختگان استان دعوت کرد تا در نمایشگاه کالاهای سرقتی که به نمایش گذاشته شده است شرکت کنند تا کالاهایشان را شناسایی کنند و تاکنون 20 درصد از کالاهای سرقتی به صاحبانشان برگشت داده شد و این نمایشگاه تا پایان سالجاری در پلیس آگاهی استان برپا است.

 

70 درصد سارقین ما معتادین هستند

 

حسینی با بیان اینکه 70 درصد سارقین ما معتادین هستند افزود: مصرفی یک معتاد در روز 100 هزار تومان می باشد و تنها راه درامدی آنها سرقت است. رئیس پلیس آگاهی استان خطاب به صنف طلا فروشان هشدار داد و تاکید کرد: اکنون از طلا فروشی ها به راحتی سرقت می شود و توصیه می کنیم از درب های الکترونیکی  و دروبین های مداربسته استفاده کنند.

 

 

هشدار رئیس پلیس آگاهی استان: رشد 18 درصدی کلاهبرداری های تلفنی

 

وی به حوزه کلاهبرداری ها و جعل در استان اشاره کرد و گفت:  در 11 ماه سالجاری کلاهبرداری های تلفنی نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشتیم و در همین خصوص کشفیات ماهم 21 درصد افزایش داشته است. وی گفت: در جعل و کلاهبرداری  203  متهم شناسایی و دستگیر و 12 پرونده شاخص تشکیل شد که نسبت به سال گذشته در تشکیل پرونده 94 درصد افزایش را نشان می دهد. حسینی با تاکید براینکه کلاهبرداری های تلفنی نسبت به سال گذشته  70 درصد افزایش داشته است  ادامه داد: مالباختگان بیشتر از قشر تحصیلکرده هستند که بالغ بر 500 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری تلفنی شده است.

 

کشف 28 نفر شتر قاچاق

وی افزود: در جرایم اقتصادی همچون احتکار مواد غذایی و زمین خواری 90 نفر دستگیر شدند. وی به مبارزه با کالای قاچاق  اشاره کرد و از کشف 28 نفر شتر قاچاق در نهبندان در دو شب گذشته خبر داد و بیان کرد: کالاهایی همچون پارچه، سوخت، دام و دارو و پوشاک بیشترین کالاهای قاچاق هستند.

 

مبارزه با کالای قاچاق و افزایش 936 درصدی قاچاق سوخت

 

یکی از نکات قابل توجه ای که رئیس پلیس آگاهی استان بر روی آن تاکید کرد: در حوزه سوخت 963 درصد رشد بود که بالغ بر 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد. وی افزود: 279 درصد پارچه، سیگار 33 درصد، دام 45 و دارو 35 درصد رشد داشته است که مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می باشد.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار