در بازدید استاندار خراسان جنوبی از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد بیان شد:
علی اکبر فلاحی در ادامه با اشاره به اجرای طرح توسعه ای کارخانه (  تولید کاغذ سلولزی از ضایعات کاغذ و مقوا) از پیشرفت 60 درصدی این پروژه خبر داد و افزود : زیرساخت های این پروژه مانند خرید زمین، اشتراک آب و برق انجام شده که پیش بینی می شود ظرف 8 ماه تا یکسال آینده به مرحله تولید برسد .
کد خبر: ۷۲۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 12 March 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی، صنایع کاشی و سرامیک فرزاد با مدیریت مهندس علی اکبر فلاحی و کادری مجرب ، متخصص و دلسوز  طی سنوات گذشته در حالیکه صنایع مختلف در شرایط اقتصادی فعلی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و گاها بدنبال تعدیل نیرو و حتی کاهش میزان تولیدند توانسته این شرایط را با موفقیت پشت سر بگذارد و نه تنها بدنبال تعدیل نیرو نباشد بلکه با طرح توسعه جدیدش بدنبال اشتغال و  کارآفرینی جدیدی است تا به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی و قرار داشتن در خط مقدم اقتصادی کشور را که خواسته رهبری است محقق سازد .

روز گذشته استاندار خراسان جنوبی در بازدید از 4 واحد  صنایع کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند از این واحد نمونه ملی و استانی هم بازدید کرد و از نزدیک با روند فعالیت این مجموعه آشنا شد.

ابراز رضایت استاندار از فعالیت صنایع کاشی و سرامیک خراسان جنوبی

 

مهندس محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی در حاشیه بازدید از این مجموعه بزرگ صنعتی در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از فعالیت  صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در استان و با بیان این عبارت که کاشی فرزاد واحد صنعتی خوبی است ، گفت : این تعداد واحد کاشی و سرامیک در استان سالانه  15 میلیون متر مربع  تولید دارند که  50 درصد تولیداتشان صادراتی است و عمده آنها هم به کشور افغانستان صادر می شود . وی با اشاره به موانع و مشکلاتی که طی چند مدت اخیر برای صادرات 4 قلم کالای اساسی از جمله کاشی و سرامیک از مرز ماهیرود بوجود آمده، افزود: با پیگیری های صورت گرفته ، هفته گذشته این موانع برطرف و صادرات این کالاها از سر گرفته شد .

 

کمک به صنعتگران استان با برگزاری جلسات تخصصی

وی ادامه داد : هدف ما از بازدید میدانی از واحدهای صنعتی آشنا شدن با  موانع و مشکلات فراروی این واحدها از نزدیک است تا بعد از آن با برگزاری جلسات تخصصی و بهره گرفتن از ظرفیت های قانونی ستاد تسهیل و  رفع موانع  تولید به صنعتگران استان کمک کنیم .

 

دستور موکد استاندار برای پیگیری دو درخواست مدیریت کاشی فرزاد

مدیر عالی مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد هم در حاشیه بازدید استاندار از این مجموعه در گفت وگو با خبرنگاران به برخی مشکلات حاشیه ای از جمله نابسامانی ورودی کارخانه و کانال آب شهرک صنعتی و عدم هدایت سیلاب در هنگام بارندگی اشاره کرد و گفت : آقای استاندار در مورد رفع این دو مشکل ، دستور موکد داده اند که بدون فوت وقت بررسی و رفع شود .

 

پیشرفت 60 درصدی طرح تولید کاغذ سلولزی از ضایعات کاغذ و مقوا

علی اکبر فلاحی در ادامه با اشاره به اجرای طرح توسعه ای کارخانه (  تولید کاغذ سلولزی از ضایعات کاغذ و مقوا) از پیشرفت 60 درصدی این پروژه خبر داد و افزود : زیرساخت های این پروژه مانند خرید زمین، اشتراک آب و برق انجام شده که پیش بینی می شود ظرف 8 ماه تا یکسال آینده به مرحله تولید برسد .

 

پیش بینی اشتغال برای هزار نفر در طرح توسعه ای کارخانه

وی با بیان اینکه بصورت مستقیم برای 200 تا 250 نفر و بصورت مستقیم و غیرمستقیم برای هزار نفر در این طرح اشتغال ایجاد خواهد شد، گفت : این طرح کاربری های مختلفی خواهد داشت که تولیدات آن به کشورهای مختلف صادر و در فازهای مختلف اجرایی خواهد شد که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن بیش از  144 میلیارد تومان می باشد .

 

 

چشم انداز طرح توسعه برای کل کشور دیده شده است

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در فاز اول که 45 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد ماهانه 5  و سالانه 60 هزار تن کاغذ بسته بندی  تولید شود، افزود: مساحت پروژه در مجموع 30 هزار متر مربع و در فاز اول 10 هزار متر مربع می باشد . وی به اتمام مطالعات طرح تولید کاغذ سلولزی از ضایعات کاغذ و مقوا، کاغذ کربناتی ، انواع پارکت spc و mdf کربناتی اشاره کرد و افزود : با بهره برداری از این پروژه نه تنها خواهیم توانست نیاز کارخانه را به کاغذ بسته بندی کاشی و سرامیک مرتفع سازیم  بلکه نیاز استان و هم چنین استان های هم جوار و در سطح گسترده تر نیاز کشور را هم به تولید کاغذ بسته بندی مرتفع سازیم .

مشتری مداری  و توجه به  کارگران جزو سرمایه های کارخانه

 

مدیر عالی کاشی و سرامیک فرزاد از  مشتری مداری  و توجه به  کارگران به عنوان سرمایه های کارخانه یاد کرد و گفت: در این مجموعه تلاش می شود تا قدمی در توسعه استان و کشور برداشته شود که تحقق این هدف به گفته مقام معظم رهبری از راهی جز همدلی و همزبانی بدست نمی آید . فلاحی با بیان این عبارت که من به همه صنعتگرانی که در شرایط اقتصادی فعلی فعالیت دارند خداقوت می گویم، افزود: انتظار می رود مسئولان هم به وظایفشان عمل کنند و همه دست در دست هم و با نقد سازنده در راستای رفع مشکلات صنعت گام بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار