نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد؛
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بدترین ویروس، ویروس فقر است، عنوان کرد: کشتن، غارت اموال و ویران کردن شهرها حاصل حضور استمارگران در کشورهای مختلف است.
کد خبر: ۷۲۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 05 March 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی و دست اندرکاران جشن احسان و نیکوکاری با اشاره به اینکه فقر و محرومیت باید ریشه یابی شود، اظهار کرد: امروز در یک آزمایش بزرگ الهی قرار داریم که باید به وظیفه خود عمل کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه با محرومیت لازم است اما ابتدا باید علتش را متوجه شد، افزود: انسان به گونه ای خلق شده است که انجام انواع کارها از وی ساخته است، اما هنگامی که به یک بیماری مبتلا می گردد نمی تواند خودش را سر پا نگه دارد و جامعه نیز اینگونه است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یک نوع بیماری هایی در جامعه وجود دارد که باید ویروس، میکروب و انگل آن را کشف کرد، خاطر نشان کرد: قرآن کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر، توجه و هدایت است و انسان ها را راهنمایی می کند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر جوامع بشری می خواهند که سالم بمانند باید تفکرهای فرعونی، قارونی و هامانی ریشه کَن شوند، زیرا تا زمانی که تفکر لیبرالی و قارونی وجود داشته باشد محرومیت وجود خواهد داشت و این تنها به کشور ما محدود نمی شود.

 

 

وی ادامه داد: تفکر لیبرال سرمایه گذاری قارونی به عنوان بدترین ویروس ضد انسان و تباه کننده یک انسان سالم شناخته می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: یک عده بر این تفکر هستند که باید ستمگران را کمک و نوکرشان باشیم تا ما را بپذیرند، در حالی که تنها در آمریکای با آن همه سرمایه، 40 میلیون گرسنه وجود دارد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه گسست خانواده‌ها به فرهنگ غرب برمی گردد، گفت: چندین ماه است که مردم فرانسه برای پاسخ این سوال خود که چرا 99 درصد سرمایه در دست یک درصد افراد می باشد، تظاهراتی انجام می دهند ولی به شنیدن جوابشان به زندان ها روانه می شوند.

 

 

وی با بیان اینکه همانگونه که جنگ نظامی را بر ما تحمیل کردند، فقر را نیز بر ما تحمیل کرده اند، ادامه داد: تا هنگامی که استمارگری و تفکر استعماری بر جهان حکم فرما باشد این بدبختی ها وجود خواهد داشت.

 

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن تأکید بر این موضوع که فقر دنیا، محصول تفکر لیبرالی است، اضافه کرد: جنگ با علت فقر، مساوی است با جنگ با تفکر لیبرال و سرمایه گذاری افراطی.

 

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس عدل بنا شده است، لذا اگر قانون طبق دستورات اسلام عمل گردد فقری وجود نخواهد داشت، اما هر رئیس جمهوری که می آید با اینکه رأی را از مردم گرفته، ولی برای حزب و گروه خود کار می کند و با گذشت زمان می بینیم تفکری که در غرب وجود دارد در این کشور نیز جوانه می زند به مانند پیدایش حقوق های نجومی.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: تا زمانی که ریشه فقر خشکیده نشود، فقر تحمیلی وجود خواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگر جلوی تخریب‌ها گرفته شود و نیروها به جای اینکه بیکار باشند و دزدی کند به کار گرفته شوند و اگر مردم جلوی اسراف ها و تشریفات پولدارها را گرفته و به اهلش واگزار کنند، فقر ریشه کن خواهد شد.

 

 

 

وی با بیان اینکه اگر مردم به عدالت اسلامی برسند دیگر احتکارهای خانگی و تجاری انجام نخواهد شد، ابراز داشت: بسیاری از مشکلات روانی است که آن نیز تحمیلی می باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شما از اول انقلاب در این سنگر هستید و به خوبی می دانید که راه های قرب به خدا بسیار است اما سرآمد همه ی آن ها اقداماتی است که انجام می دهید.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه حواستان باشد در پای نیاز، شخصیت افراد نابود نگردد، گفت: وای به حال آن زمانی که عزت نفس افراد را آن قدر زیر پا گذاریم که دیگر خجالت نکشند.

 

 

وی با بیان اینکه آفت بزرگ دنیا، تفکرهای انحرافیِ فرعونی است، خاطر نشان کرد: تفکر قارونی برای رسیدن به پول، هر ارزشی را زیر پای می گذارد، اما بدتر از همه تفکرها، تفکر هامانی که همان کمک به ستمگران است، می باشد زیرا فرد برای اینکه کار ستمگران را خوب جلوه ده مرتبا دروغ می گوید.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مجموع تفکرهای فرعونی، قارونی و هامانی مساوی با بی دینی و فقر است، لذا اگر دنیا بخواهد راحت باشد باید ریشه فساد را بَرکَنَد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار امیدواری کرد: شرایط گویی به این سمت و سو می رود که مستضعفین ستم کشیده به مقطعی نزدیک می شوند که خدا به آن ها عزت خواهد داد و تفکرهای فرعونی، هامانی، قارونی و سامری برچیده خواهد شد.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه همه انسان ها باید عزتمند شوند، گفت: شما در حال جهاد با نفس و جهاد با مستکبرین جهان قرار دارید، لذا امید است که در این راه موفق و پیروز گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار