در مراسم معارفه نماینده وزارت خارجه در استان بیان شد:
بخشی مدیر گروه افغانستان شناسی دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم بیان کرد: تفاهمی فی ما بین استانداری انعقاد شده که امیدواریم اجرایی شود. وی با اشاره به اینکه در سند آمایش بین المللی سازی خراسان جنوبی یکی از مهمترین اولویت ها است گفت: در زمان های گذشته سفارت انگلیس در بیرجند بوده است و در سفرنامه ها ذکر شده که اگر انگلیس موفق شود باید بیرجند را ببیند.
کد خبر: ۷۲۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 28 February 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی، صبح امروز مراسم معارفه رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی با حضور مشیرالحق عابدی معاون اقتصادی استانداری، موهبتی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و فاطمه ارامجو سرپرست روابط عمومی استانداری و جمعی از مدیران کل تخصصی حوهز اقتصادی استان در مححل نمایندگی وزارت امورخارجه در استان برگزار شد.

بخشی مدیر گروه افغانستان شناسی دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم بیان کرد: تفاهمی فی ما بین استانداری انعقاد شده که امیدواریم اجرایی شود. وی با اشاره به اینکه در سند آمایش  بین المللی سازی خراسان جنوبی یکی از مهمترین اولویت ها است گفت: در زمان های گذشته سفارت انگلیس در بیرجند بوده است و در سفرنامه ها ذکر شده که اگر انگلیس موفق شود باید بیرجند را ببیند.

بخشی به ایجاد گمرک تردد انسانی در مرزهای خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: غیر از ارزش افزوده مرز برای خراسان جنوبی باید کلیه تفاهم  نامه ها اجرایی شود. وی خاطرنشان کرد: سال آینده همایش کویر لوت و دانشگاه های ایران- افغانستان در استان برگزار خواهد شد که نیاز مند همکاری وزارت امورخارجه است.

 

 

عدم همکاری مدیراداری مالی وزارت امورخارجه منجر به تعطیلی این نمایندگی شد

 

موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از سال 84 که خراسان جنوبی استان شد ما به دنبال ایجاد نمایندگی بودیم اما متاسفانه مدیر اداری مالی با ما همکاری نکرد.

وی با اشاره به اینکه مکان هایی برای ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه زمین پیش بینی شده بود افزود: سفرای کشور های همسایه، آسیای میانه به خراسان جنوبی سفر کردند و انعقاد تفاهم نامه های خوبی برای بیرجند صورت گرفته است. مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه افغانستان به تعهد خود در حوزه آسفالت 60 کیلومتر خود عمل نکرده است بیان کرد: 60 کیلومتر راه خراسان جنوبی به افغانستان را در ایران آسفالت شد. وی با تاکید بر اینکه دو پست سازمانی در استان برای نمایندگی وزارت امورخارجه اخذ شده است بیان کرد: هم اکنون می توانید نیروی های خودتان را استقرار دهید و شروع به کار کنید. موهبتی خاطرنشان کرد: استاندار فعلی خراسان جنوبی از همان روز های ابتدای شروع کار خودش پیگیری ویژه ای برای رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان انجام داده اند و به دنبال ایجاد نمایندگی وزارت امورخارجه در نقطه صفر مرزی هستیم تا مشکلاتمان مردم ایران و افغانستان کم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار