مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:
وی با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه برای اجرای پایلوت نسخه الکترونیکی در نظر گرفته شده است بیان کرد: در چند روز آینده این طرح در سطح شهرستان بشرویه انجام خواهد شد تا اطمینان 99 درصدی از اجرای این طرح در سطح استان اجرایی نمی شود. وی با ابراز امیدواری گفت: اجرای نسخه الکترونیکی در سال 98 در سطح استان اجرایی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: این قانون است که در سال اول برنامه باید نظام نسخه الکترونیک در سطح کشور اجرا شود.
کد خبر: ۷۱۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 27 February 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی، علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری با موضوع تشریح روند نسخه نویسی الکترونیکی، مطالبات و آخرین اقدامات بیمه سلامت گفت: سطح کاری کارکنان بیمه سلامت را دو تا سه برابر افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه جبران بدهی سال گذشته کلیه مطالبات بالغ بر 60 میلیارد تومان از محل صندوق های توسعه ملی تسویه شد افزود: تا پایان شهریور 97 به دانشگاه علومپزشکی پرداخت شده است. وی ادامه داد: به مطب های پزشکان و داروخانه ها تا پایان آبان ماه تسویه شده است.

اربابی خاطرنشان کرد: مجموع پرداختی ها بیش از 80 میلیارد تومان است و حدود 40 میلیاردتومان دیگر باقی مانده مطالبات می باشد و عقب ماندگی مطالبات در رنج طبیعی است.

مدیرکل بیمه سلامت به ساماندهی منابع و مصارف اشاره کرد و گفت: هزینه کرد مباحث درمانی بیمه شدگان بیمه سلامت 15 درصد از سال گذشته کمتر است که این موضوع با همت مردم و همکاری پزشکان انجام شد.

وی تاکید کرد: در برنامه توسعه ششم کشور به سطح بندی خدمات، نظام ارجاع، نظام ارجاع الکترونیک، مدیریت منابع و مصارف، نسخه الکترونیک تاکید شده است و اقدامات خوبی در همین راستا انجام شده است.

وی عنوان کرد: 14 سال است که نظام ارجاع به صورت کاغذی درحال اجراست و اکنون با همکاری دانشگاه علومپزشکی در شهرستان سرایان به صورت پایلوت نسخه الکترونیکی انجام می شود و در صورت موفقیت تا پایان سال در کل استان اجرایی می شود.

اربابی با بیان اینکه نظام ارجاع روستایی منجر به نظام سطح بندی در سطح شهری و شهرهای بزرگ خواهد شد گفت: در رفع هم پوشانی بیمه ها و استفاده مردم از یک دفترچه بیمه توفیقات خوبی در سال جاری داشتیم که بانک بیمه بیمه شدگان تجمیع شد و قابل رصد است.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اینکه در تلاش می کنیم که هر ایرانی یک دفترچه داشته باشد افزود: نسخه الکترونیکی چندین سال شده برنامه ریزی را به همراه داشته است و این موضوع می تواند منابع مالی را هدایت بکند و فقط با کد ملی خدمات دریافت کند و از تجویز خدمات القایی جلوگیری می کند.

وی با تاکید براینکه از منابع نسخ تکراری جلوگیری می شود بیان کرد: منابع سازمان های بیمه گر را مدیریت می کند.

اربابی از اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان خبر داد و گفت: با کلیه دستگاه های ذی ربط تفاهم شده است و برای اینکه بهینه سازی انجام دهیم و نظر موافق همه را اخذ کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه برای اجرای پایلوت نسخه الکترونیکی در نظر گرفته شده است بیان کرد: در چند روز آینده این طرح در سطح شهرستان بشرویه انجام خواهد شد تا اطمینان 99 درصدی از اجرای این طرح در سطح استان اجرایی نمی شود.

وی با ابراز امیدواری گفت: اجرای نسخه الکترونیکی در سال 98 در سطح استان اجرایی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: این قانون است که در سال اول برنامه باید نظام نسخه الکترونیک در سطح کشور اجرا شود.

وی گفت: بالغ بر 4 هزار نفر اتابع خراجی دفترچه بیمه دارند و از این کد بیمه ای می توانند استفاده کنند.

اربابی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا مردم پوشش بیمه ای 100 صد درصد ندارند به جز ایران گفت: چرا که طرح تحول نظام سلامت اولین طرحی است که در ایران به خوبی اجرایی شد و به نظر سازمان بیمه سلامت خراسان جنوبی طرح تحول نظام سلامت جامعه حداکثری از مردم را پوشش داده است.  

اربابی با اشاره به سامانه 1666 و سامانه ارتباطی بین مردم و بیمه سلامت خاطرنشان کرد: این سامانه در سطح کشوری و استانی به صورت 24 ساعته در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار