رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تاکید کرد؛
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در کشور ما دستگاه‌های اجرایی متولی امور‌ خاصی بوده و بعضی از این دستگاه‌ها معطوف به مباحث قرآنی هستند.
کد خبر: ۷۱۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 17 February 2019

تابناک خراسان جنوبی: حجت الاسلام مهدی عباسی با بیان اینکه باید دستگاه‌های متولی امور قرآنی با اتحاد و وحدت و با رویکرد ترویج معارف قرآنی در سطح جامعه در کنار هم جمع شوند، گفت: یکی از چالش‌های پیش‌روی چهره‌های قرآنی، بهره نبردن از این چهره‌ها در مناصب دولتی است.

 

وی افزود: در کشور ما دستگاه‌های اجرایی متولی امور‌ خاصی بوده و بعضی از این دستگاه‌ها معطوف به مباحث قرآنی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است زمینه نشر و ترویج معارف قرآنی در جامعه ایجاد شود باید دستگاه‌های متولی از موازی‌کاری بپرهیزند، یادآور شد: در شرایط کنونی جامعه و با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات متأسفانه اندک اعتبارات موجود به‌دلیل موازی‌کاری در دستگاه‌های اجرایی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر می‌خواهیم معارف قرآنی به نحو احسن در جامعه ترویج پیدا کند و جامعه قرآنی مدنظر آیات و روایات داشته باشیم، حتماً باید با وحدت همفکری و دوری از موازی‌کاری تمامی ظرفیت و اعتبارات موجود در راستای ترویج معارف قرآنی در جامعه هزینه شود.

 

عباسی اظهار کرد: اگر قرار باشد هر مجموعه‌ای جداگانه و به تنهایی هزینه کند و اهداف خود را پیش ببرد قطعاً به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید چراکه یک دست صدا ندارد.

 

عدم بهره گیری از چهره‌های قرآنی در مناصب دولتی

 

وی با بیان اینکه باید با اتحاد و وحدت و با رویکرد ترویج معارف قرآنی در سطح جامعه در کنار هم جمع شویم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش‌روی چهره‌های قرآنی، بهره نبردن از این چهره‌ها در مناصب دولتی است.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر قرار است جامعه قرآنی باشد باید افرادی که نگاه و اطلاعات قرآنی دارند در جامعه و در مناصب دولتی به کار گرفته شوند که متأسفانه این امر مهم کمتر محقق می‌شود و یکی از مشکلات پیش‌روی چهره‌های قرآنی همین مسئله است.

 

عباسی یادآور شد: اگر در جامعه مسئولی که در اداره دولتی مشغول به کار است نگاه قرآنی داشته باشد و در کنار این نگاه تخصص لازم را نیز کسب کرده باشد علاوه بر موفقیت آن اداره جامعه نیز قطعاً به رشد و پویایی می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار