کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد؛
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل رودخانه ها در مناطق جنوبی کشور وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 12 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رفیعی با بیان ابن مطلب افزود: امروز در استان های واقع در مرکز ، شرق و شمال شرق کشور بارش باران و برف در جنوب و جنوب شرق نیز بارش باران داریم که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی اظهار داشت: بیشترین بارش ها امروز در بخش هایی از استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رخ می دهد و چون بارش ها در این مناطق به صورت رگباری است بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در جنوب کشور وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی شده که با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود 

رفیعی گفت: امروز با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر برای استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران داریم که در ارتفاعات این استان ها بارش ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا بارش ها بیشتر در نوار شرقی به ویژه در شمال شرق کشور خواهد بود، در بعدازظهر فردا نیز این سامانه به تدریج از کشور خارج می شود و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت که در این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی وجود داردو

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی هستند و فردا نیز شرق خلیج فارس و دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

وی اظهارداشت: اما از اواخر وقت روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از نوار غربی وارد کشور می شود که روز جمعه نیمه غربی کشور را درگیر می کند.

 

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز به تدریج برای تهران هم کاهش ابر و وزش باد خواهیم داشت ، بیشینه دمای امروز پایتخت 9 درجه و کمینه فردا صبح تهران به 2 درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی گفت: بندر عباس با دمای 22 درجه بالای صفر و اهواز 19 درجه گرمترین و همدان با دمای منفی 6، شهرکرد منفی 4و سنندج منفی 3 به ترتیب سردترین مراکز استان در 24 ساعت گذشته در کشور بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار