روزنامه ایران روزنوشت‌‌های آیت‌الله هاشمی‌ از بهمن 1375را برای اولین بار منتشر کرده است.
کد خبر: ۷۱۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 02 February 2019

تابناک خراسان جنوبی: در منزل بودم. وقت به استراحت و مطالعه گذشت. افطار بچه‌ها و بستگان جمع شدند. بعضی روزها، هوای تهران ابری می‌شود؛ بدون بارندگی. متأسفانه امسال در اکثر نقاط کشور باران کمی داریم.

 

 

صبح، فاطی، آقایان آشوری و خرازی آمدند و برای ساخت مرکز تحقیقات سرطان استمداد کردند. می‌گویند هشت میلیارد تومان هزینه دارد؛ دو میلیارد آن را دولت بدهد و بقیه را از مردم جمع کنند. آقای [غلامعلی ]کیانی ، [مدیرعامل سازمان صنایع دفاع]، از وزارت دفاع آمد. گزارش بعضی از صنایع دفاعی را داد و برای اعتبار بیشتر استمداد کرد. گفت: با دستور […]، کار بعضی از صنایع ویژه متوقف شده است؛ خواست که کمک کنیم. [آقای غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد؛ گزارش نتایج مناقصه‌های جدید را داد و گفت: فرانسه و انگلیس برای بعضی از طرح‌ها، منجمله پارس جنوبی پیشقدم شده‌اند و پیشنهاد داشت دست آنها را بند کنیم که در شورای امنیت، مانع تحریم احتمالی ما شوند. قرار شد برای این منظور جلسه‌ای داشته باشیم. با توجه به امکان واگذاری به شرکت‌های داخلی، بر فرض کمک بانک مرکزی، برای جذب اعتبارات خارجی و برای دفع فشارهای بعضی از جناح‌های کارگری هم استمداد کرد. آقای [محمد] غرضی، [وزیر پست و تلگراف و تلفن] آمد، درباره خرید ماهواره، پیشنهاد آورده بود؛ مایل است، سه ماهواره برای سه نقطه مداری، یک جا تهیه کنیم. باز هم مسأله نامزدی خودش برای انتخابات [ریاست‌جمهوری] را مطرح کرد؛ به‌نظر می‌رسد بی‌میل نیست.

 

[آقای شیخ حمدبن جاسم بن جابر آل‌ثانی]، وزیر امور خارجه قطر آمد. در جلسه خصوصی، پیام حکام سعودی را آورد و درخواست کمک برای پیدا کردن متهمان فراری سعودی، در انفجار الخُبر را داشت؛ فکر می‌کنند که به ایران فرار کرده‌اند. همان جواب‌های سابق را تکرار کردم و گفتم اگر سعودی‌ها سرنخی دارند، به ما بدهند تا پیگیری کنیم. تقاضا کرد کارشناسان دو کشور، جلسه مشترکی داشته باشند، پذیرفتم.

 

عصر در مراسم اعطای جوایز کتاب سال، در تالار وحدت شرکت کردم. بعد از گزارش آقای [مصطفی] میرسلیم [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] و اعطای جوایز، من درباره اهمیت علم و تحقیق و کتاب صحبت کردم. از نمایشگاه کتاب بازدید نمودم. افطار، معاونان وزیران در باشگاه نهاد ریاست‌جمهوری میهمانم بودند؛ برنامه صحبت نداشتم. زودتر به خانه آمدم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار