عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد؛
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا می داند بدون نگاه به ایران توسعه‌ های جهانی امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۷۰۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 27 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی آقا محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: چشم‌انداز مشهد چشم‌انداز متفاوتی نسبت به سایر چشم‌اندازها بوده و در این شهر نگاهمان به توسعه و درآمدزایی نباید نگاهی دولتی باشد و در این خصوص باید از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: مشهد به عنوان نماد امام رضا(ع) شناخته شده و توجه به مباحث مختلف گردشگری به‌خصوص گردشگری زیارت که هویت اصلی آن است ضروری به نظر می رسد، همچنین ترویج فرهنگ میزبانی امام رضایی نیز نکته شاخص اجلاس ملی و بین‌المللی ایرانی اسلامی در پنجمین دوره این رویداد ملی و بین‌المللی بوده است.

 

وی افزود: هدف نخست زائر، گردشگر و تورسیم در مشهد زیارت امام رضا(ع) بوده و نگاه اولیه‌اش همانند سایر شهرها به تفریح و گردشگری نبوده و نیست، پس باید در مسیر توسعه گردشگری زیارت در شهر امام رضا(ع) حرکت کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشهد در میان تمامی شهرهای زیارتی دنیا قابلیت پایتخت مذهبی جهان را دارد، خاطرنشان کرد: بی‌شک این موقعیت در هیچ شهر زیارتی دیگری در کشور و جهان وجود ندارد و به‌طور مثال در بحث پایتخت سیاسی هم باید گفت که تهران نمی‌تواند پایتخت سیاسی جهان بشود، اما مشهد به گفته مقام معظم رهبری می‌تواند پایتخت مذهبی جهان بوده و باید به فرموده ایشان مشهد با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه‌ای که دارد به عنوان پایتخت مذهبی جهان معرفی شود.

 

آقامحمدی تصریح کرد: فرودگاه مشهد باید مرکزیتی برای بغداد، شام، استانبول و دیگر شهرهای جهان بشود و تا حد امکان پرواز‌های مستقیم به مقصد مشهد از کلیه نقاط جهان به مشهد ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه در سیاست‌های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی شده است، تاکید کرد: چشم‌انداز مشهد چشم‌انداز متفاوتی نسبت به سایر چشم‌اندازها بوده و در این شهر نگاهمان به توسعه و درآمدزایی نباید نگاهی دولتی باشد و در این خصوص باید از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دنیا می‌داند بدون نگاه به ایران توسعه‌های جهانی امکان‌پذیر نیست، گفت: متاسفانه نسبت به این‌ جایگاه به‌خوبی توجه نشده است و کل منطقه خراسان بزرگ به ویژه خراسان رضوی می تواند با یک آمایش سرزمینی به توسعه های مختلفی منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار