تا یک ماه آینده؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: 20 تا 30 روز آینده تصفیه خانه بیرجند با ظرفیت کامل وارد مدار می‌شود و امیدواریم از سال آینده این تصفیه خانه به بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر: ۷۰۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 13 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت آبی در استان از انتهای سال 92 تاکنون مجوز حفر چاه کشاورزی داده نشده است.

 

وی با بیان اینکه تنها برای حفر چاه‌های صنعتی، خدماتی، مرغداری و دامپروری مجوز می‌دهیم، گفت: در حال حاضر هیچ چاه جدیدی در استان حفر نمی‌شود و منابع آب موجود را مدیریت می‌کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی آب و کارگروه حفاظت آب استان تا پایان برنامه ششم توسعه کسری مخزن آب صفر می‌شود و سفره‌های زیر زمینی به تعادل می‌رسد.

 

امامی با بیان اینکه تا پایان برنامه 20 ساله تمام اضافه برداشت‌ها را جبران می‌کنیم، تصریح کرد: بحث انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مجلس و دولت مطرح و تایید شده است.

 

وی با بیان اینکه انتقال آب به این سه استان زمان بر است، ادامه داد: برای انتقال آب به سه استان در فاز اول نیاز به اعتباری بالغ بر 30 تا 40 هزار میلیارد تومان است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به تصفیه خانه آب بیرجند، خاطرنشان کرد: با همراهی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار مبلغ 5 میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران برای تصفیه خانه آب بیرجند در سال جاری اعتبار گرفتیم اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

 

امامی گفت: 20 تا 30 روز آینده تصفیه خانه بیرجند با ظرفیت کامل وارد مدار می‌شود و امیدواریم از سال آینده این تصفیه خانه به بخش خصوصی واگذار شود.

 

وی با بیان اینکه برای تصفیه خانه آب بیرجند 15 تا 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، یادآور شد: تا اواسط بهمن ماه امسال مسأله تصفیه خانه حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار