برای نخستین بار در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میلاد ۳ تامین اجتماعی در بیرجند، عمل جراحی مغز و اعصاب توسط کاظم قائمی استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای خانمی ۲۷ ساله انجام شد.
کد خبر: ۷۰۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 12 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از تسنیم ،کاظم قائمی عصر امروز در حاشیه عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میلاد 3 در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: امروز برای نخستین بار عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میلاد3 شهرستان بیرجند انجام شد.

 

وی افزود: خوشبختانه پس از استعفاء از سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرصت بیشتری برای خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان های تخصصی فراهم شده است و در این راستا روزهای پنجشنبه در بیمارستان میلاد3 به بیماران خدمت رسانی می کنم.

 

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام عمل جراحی ستون فقرات در روزهای پنجشنبه عصر، در شیفت غیر اداری در بیمارستان میلاد3 بیرجند خبر داد و بیان کرد: امید است به تدریج عمل جراحی مغز را نیز در این بیمارستان انجام دهیم.

 

وی با اشاره به نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میلاد3 اشاره کرد وگفت: بیماری که امروز در این بیمارستان عمل می شود خانمی 27 ساله است که با دیسک کمر تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

 

قائمی با بیان اینکه این بیمار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده به همین دلیل عمل جراحی به صورت رایگان انجام می شود خاطر نشان کرد: امید است این امر خبر خوبی برای بیمه شدگان به خصوص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باشد.

 

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ظرفیت های بیمارستان میلاد اظهار داشت: این بیمارستان امکانات بسیار خوبی  دارد و امید است سایر بیمه شدگان نیز از امکانات این بیمارستان استفاده کنند.

 

قائمی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان های قاین، فردوس و طبس جراح اعصاب مستقر و فعال است یادآور شد: همچنین در این بیمارستان ها نیز عمل جراحی مغز و اعصاب انجام می شود.

 

وی همچنین بیمارستان رازی را به عنوان مهمترین سانتر تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه استان خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: بیمارستان رازی نیز امکانات کاملی دارد و اگر از بیمارستان های تهران بهتر نباشد کمتر نخواهد بود.

 

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای انجام عمل جراحی مغز و اعصاب و عمل جراحی میکروسکوپی امکانات بیمارستان رازی در حد عالی است گفت: در 3ماه اخیر در این بیمارستان حدود 25 عمل تومور مغزی  با امکانات بسیار عالی انجام داده ایم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکانات بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میلاد 3 نیز بسیار خوب است اظهار داشت: به خصوص در بحث انجام عمل ستون فقرات هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه امید است عمل تومور مغزی نیز در این بیمارستان انجام شود بیان کرد: از 20 مهرماه که بنده وارد گود عمل جراحی شده ام تاکنون حدود 28 مورد تومور مغزی عمل کرده ام و این نشان می دهد عمل تومور مغزی در استان بسیار بالا است و در طول هر هفته 2 تا 3 عمل تومور مغزی انجام می شود.

 

قائمی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتماد مردم استان و همچنین مردم استان های همجوار اعم از شهرهای زابل، زاهدان، قاین و گناباد درصد عمل جراحی تومور مغزی در استان بسیار زیاد است و این سبب شده است ما به عنوان مرکز ریفرال در شرق کشور شده ایم و امید است بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم و مردم از علم و تجربه ما استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار