کد خبر: ۶۸۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 13 December 2018

مولوی عبدالحمید با انتقاد شدید از اهانت‌هایی که در یکی از کتب درسی آموزش‌وپرورش به صحابه صورت گرفته است، این‌گونه اقدامات را «مخالفت با رهبری» دانستند.

به گزارش دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: در کتاب «دین و زندگی» پایۀ دوم دبیرستان حضرت ابوهریره رضی‌الله‌عنه متهم به «دروغگویی» شده است که این مطلب سبب دلخوری جامعۀ اهل‌سنت شد. هیچ‌کس به هیچ عنوان حق ندارد به مقدسات اهل‌سنت اهانت کند. کسانی که به مقدسات اهل‌سنت اهانت می‌کنند رهبری را قبول ندارند.

وی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش حق ندارد کتاب‌هایی را با محتوای اهانت به مقدسات اهل‌سنت در مناطق سنی‌نشین توزیع و تدریس کند. اهانت به مقدسات دیگران در هیچ دین و مذهبی جایز نیست.

مدیر دارالعلوم زاهدان ضمن تقبیح اهانت به حضرت ابوهریره، تصریح کرد حضرت ابوهریره رضی‌الله‌عنه به اتفاق اهل‌سنت صحابی جلیل‌القدری است و در عقیده‌ی اهل‌سنت تمام صحابه ثقه و عادل و مورد قبول هستند.

وی در ادامه با اشاره به اتهامات بی‌اساسی که به حضرت ابوهریره رضی‌الله‌عنه وارد می‌شوند، به بیان گوشه‌ای از فضایل این صحابی جلیل‌القدر پرداختند و گفتند: طبق گفتۀ خودِ حضرت ابوهریره رضی‌الله‌عنه دیگر صحابه به تجارت و کسب‌وکار مشغول بودند، اما حضرت ابوهریره شب و روز در خدمت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم بود و حدیث حفظ می‌کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار