از دستگاه‌ "ثبات‌های بدون کاغذ" یا paperless recorder، به عنوان نمایشگر، رله و رکوردر هوشمند قابل برنامه‌ریزی به منظور اندازه‌گیری، نمایش، ثبت و کنترل پروسه‌های صنعتی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 23 October 2018

به گزارش تابناک : مسئول فنی یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: محصولات شرکت دانش‌بنیان آرمان فراپژوهان در زمینه تجهیزات ابزار دقیق و کنترل مانیتورینگ است که یکی از مهمترین محصولات این شرکت تولید "ثبات‌های بدون کاغذ" یا paperless recorder است. 

محمدحسین خادم‌الحسینی در ارتباط با دستگاه ثبات بدون کاغذ، توضیح داد: از قابلیت‌های منحصر به فرد این دستگاه می‌توان به استفاده نکردن از کامپیوترهای متداول اشاره کرد که در دیگر محصولات مشابه، باعث بالارفتن قابلیت اطمینان در این دستگاه شده است. همچنین زمان شروع به کار دستگاه به یک ثانیه بعد از اتصال تغدیه دستگاه کاهش یافته است. 

وی دیگر قابلیت‌های این دستگاه را شامل طراحی سیستم عامل صنعتی، ذخیره نامحدود اطلاعات سیگنال‌های ورودی وخروجی، امکان بازبینی اطلاعات برروی دستگاه یا کامپیوتر، امکان استفاده از فرمول‌های ریاضی پیچیده به منظور پردازش سیگنال‌ها و خطی سازی سیگنال‌های غیر خطی، توتالایزر بسیار دقیق و امکان نمایش اطلاعات مختلف (گراف، دیجیتال، بار گراف و ...) معرفی کرد.

خادم الحسینی در ارتباط با کاربردهای این دستگاه، تصریح کرد: دستگاه ثبات بدون کاغذ به منظور حفاظت از موتورهای الکتریکی صنعتی با قدرت بالا، ترانسفورماتور، توربین‌های نیرواهی، کنترل پروسه‌های صنعتی، نمایش و ثبت سیگنال‌های مختلف، اندازه گیری فلوگاز و مایعات با دقت بالا و با اتصال به فلومترهای اختلاف فشار، آلتراسونیک، روزنه ای و توربینی، اندازه گیری کنداکتیویتی وph مایعات، اندازه گیری اکسیژن در دود با استفاده از سنسور زیرکنیوم اکساید وخطی سازی سنسورهای غیر خطی به کار می‌رود.

مسئول فنی شرکت دانش‌بنیان آرمان فراپژوهان‌ ادامه داد: از این دستگاه در کنترل و مانیتورینگ در نیروگاه‌های بزرگ مانند نیروگاه شهید محمد منتظری، اسلام‌آباد اصفهان، بعثت تهران و سیکل ترکیبی گیلان و شهید بهشتی لوشان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت با دیگر صنایع بزرگ در کشور نیز ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت با صنایعی مانند مجتمع فولاد مبارکه، شرکت گاز و تراکتورسازی تبریز ارتباط دارد و تاکنون دستگاه‌های بسیاری از این شرکت خریداری شده است.

مسئول فنی این شرکت دانش‌بنیان در معرفی دیگر محصولات این شرکت، گفت: محصول دیگر این شرکت "آنالایزرکیفیت توان الکتریکی و ثبات خطا" است که منطبق با آخرین استانداردهای مربوطه در کلاس A  طراحی و ساخته شده است. 

وی تصریح کرد: از این دستگاه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ توان الکتریکی کشور می‌توانند استفاده کنند. در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برای تولید محصول موردنظر قرارداد همکاری منعقد کرده است.

خادم الحسینی با اشاره به عملکرد دستگاه "آنالیزکیفیت توان"، خاطرنشان کرد: این دستگاه می‌تواند به تحلیل و آنالیز کیفیت توان الکتریک بپردازد و محصول مورد نظر به شرکت‌های بزرگ مانند کارخانه‌های سیمان وفولاد ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه این محصول با این کلاس دقت برای نخستین‌بار در کشور طراحی و ساخته شده است، افزود: به زودی با تعداد بالا به تولید صنعتی می‌رسد. قیمت تمام شده محصولات این شرکت در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی بین یک سوم تا یک دهم کمتر است.

خادم الحسینی با اشاره به همکاری شرکت دانش‌بنیان آرمان فراپژوهان با سایر استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: این شرکت در بخش نیروگاه علاوه بر مراکز استان با استان‌های گیلان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان بلوچستان، تهران، فارس وعسلویه همکاری می‌کند.

شرکت آرمان فراپژوهان از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در ارتباط با ساخت مکانیکال دستگاه‌ها از شرکت‌های موجود در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان خدمات دریافت می‌کند، اما طراحی، ساخت و نمونه‌سازی الکترونیک محصولات در این شرکت انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار