مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبرداد:
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 41 درصدی تردد مسافر بین المللی در پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 23 October 2018

محمد محسنی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد 16 هزار و 975 مسافر در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر به ثبت رسیده و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 41 درصدی برخوردار است.

وی با بیان این‌که تردد مسافران در قالب 194 سفر دریایی انجام شده است، افزود: استقبال مسافران از این مسیر در نتیجه افزایش هزینه بلیط هواپیما و نرخ مناسب سفر دریایی صورت گرفته است.

محسنی ادامه داد: بر این اساس تعداد سفر دریایی از خرمشهر به کویت و بالعکس از دو سفر در هفته به سه سفر افزایش یافته است.

به گفته وی در روزهای زوج مسافران از بندر خرمشهر به کویت و در روزهای فرد از کویت به بندر خرمشهر جابه‌جا می‌شوند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به این‌که شرکت کشتیرانی والفجر متولی امر حمل و نقل مسافری در این مسیر است، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بلیت‌های سفر در دو درجه به مسافران ارائه می‌دهد.

محسنی، فاصله مسیر بندر خرمشهر به کویت را 120 مایل دریایی عنوان کرد و افزود: کشتی مسافری "نگین" با 235 نفر ظرفیت، در مدت زمان پنج ساعت مسافران را در این مسیر جابه‌جا می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط دریایی خرمشهر - بصره نیز در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس فعال است و با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی این مجتمع بندری آمادگی خدمات‌رسانی به زائران عتبات عالیات را دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با ۶ هزار متر مربع وسعت، مجهز به امکانات پیشرفته، روزانه ظرفیت خدمات‌رسانی به ۱۲۰۰ مسافر را دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار