امام‌جمعه شیراز با اشاره به تناقض سخنان مجلس و دولت در مورد این قرارداد گفت: وزیر خارجه گفته ما قول نمی‌دهیم با CFT وضع اقتصادی خوب شود، درحالی‌که آقایان در دفاع از این لایحه ادعا می‌کنند مشکلات اقتصادی حل می‌شود! و پس‌ازآن می‌گویند نباید بهانه دست آمریکا داد؛ خب از کجا معلوم بهانه دیگر نگیرد؟
کد خبر: ۶۶۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به تصویب کنوانسیون بین‌المللی CFT در مجلس اظهار داشت: این قرارداد موجب نگرانی انقلابیون شده که به‌هرحال برخی موافق و برخی مخالف آن بودند.

وی افزود: نگرانی بزرگان این است که اگر CFT را بپذیریم، آن‌وقت نتوانیم به‌صورت مستقل در مورد کشور تصمیم گرفته و نظام مالی و شرکت‌های بزرگ ما زیر نظر قرار گیرند؛ خب اگر این اطلاعات دست آمریکا باشد، چه سودی از آن خواهیم برد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: آقایان می‌گویند در CFT حق تحفظ را نگاه داشته و تمام اطلاعات را در اختیار قرار نمی‌دهیم، خب فردا ممکن است کار به‌جای باریک برسد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به تناقض سخنان مجلس و دولت در مورد این قرارداد گفت: وزیر خارجه گفته ما قول نمی‌دهیم با CFT وضع اقتصادی خوب شود، درحالی‌که آقایان در دفاع از این لایحه ادعا می‌کنند مشکلات اقتصادی حل می‌شود! و پس‌ازآن می‌گویند نباید بهانه دست آمریکا داد؛ خب از کجا معلوم بهانه دیگر نگیرد؟

وی با بیان اینکه آمریکا پشت سر هم بهانه را لیست کرده و به قول رهبری آنان از مسلمانی شما نگران هستند، خاطرنشان کرد: عقل انسان ایجاب می‌کند که چنین کنوانسیون‌هایی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

دژکام تصریح کرد: در تصویب چنین قراردادهایی، ما همان توقعی که از مجلس داشتیم از شورای نگهبان نیز داریم و نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که راه را برای دشمن صاف کنیم.

امام‌جمعه شیراز خطاب به مسؤولان کشور تأکید کرد: این ملت تصمیم گرفته که من‌بعد تحقیر نشود و این را با صدای بلند می‌گوییم تا مسؤولان بشنوند، بنابراین منتظر رفتار مجلس و شورای نگهبان در مورد CFT هستیم و مردم نیز با توجه به سخنان رهبری داوری خواهند کرد.

دژکام همچنین گفت: قراردادی مانند CFT یک میخ 2 طرفه است و نمایندگان مجلس خیال نکنند کاری کرده و تسویه‌حساب نمی‌شوند، یک یا دو سال دیگر آنان باید در مورد نتیجه آن به ملت پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: آن‌ها که در مقام قانون‌گذاری هستند بدانند اگر خدایی نکرده بخواهند ضربه‌ای به این ملت بزنند و خیانت کنند، ملت ساکت نخواهد نشست.

*افراط و تفریط ممنوع!

امام‌جمعه شیراز در ادامه با اشاره به مناسبت هشتم ماه صفر که ایام غزوه خندق است نیز گفت: حفر خندق پیشنهاد سلمان فارسی بود و در تقویم ما برای این صحابی بزرگ روز بزرگداشت محسوب می‌شود و ما به وی افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه سلمان به‌واسطه ایمانش به این مقام رسیده است و ایمان درجاتی دارد، خاطرنشان کرد: برحسب روایات معصومین سلمان فارسی در پله بالای ایمان است و از این بالاتر وجود ندارد و بنا به روایات، سلمان اسم اعظم خداوند را می‌دانست.

وی ادامه داد: سلمان همیشه پیرو ولایت بود و همان‌جایی پای خود را می‌گذاشت که امیرالمومنین گذاشته بود، یعنی همیشه همراه ولایت حرکت می‌کرد.

دژکام افزود: گاهی می‌خواهیم دینی عمل کنیم اما از امام جامعه جلوتر می‌زنیم و گاهی می‌خواهیم بگوییم از خودمان فکر داریم و عقب می‌افتیم؛ درصورتی‌که باید همراه ولی بود، نه عقب بیفتیم و نه جلو بزنیم.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: برخی از ولی جامعه خیلی عقب افتاده‌اند و حرفشان با حرف مقام معظم رهبری زمین تا آسمان فاصله دارد و در طرف مقابل برخی نیز نشان می‌دهند که مؤمن هستند، اما گویی مسابقه به سمت کفار گذاشته‌اند، چراکه ایمان به قلبشان وارد نشده است.

وی افزود: آیا نباید از این‌همه تجربه تاریخی درس گرفت و دانست استکبار کاری به سود ما نخواهد کرد؟ خب تاریخ 150 ساله اخیر را مطالعه کنید، آن‌ها کجا به نفع ما عمل کردند؟ متأسفانه هرچه رهبری می‌گوید به‌طرف آن‌ها رفتن خطاست، آن‌ها گوششان بدهکار نیست و با سرعت می‌دوند.

دژکام خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر نیز در موضع‌گیری تندتر از رهبر عمل می‌کنند که باید حواسشان باشد. آن‌ها مدام به آقا می‌گویند چرا این کار و آن کار را می‌کنند، خب ایشان خودشان عالم به موضوع هستند و ما نباید فکر کنیم که رأی ما بر رأی ولی جامعه ارجح است.

وی همچنین با بیان اینکه ما باید ولایت‌مداری را از سلمان فارسی یاد بگیریم که تا لحظه آخر همراه امیرالمومنین بود، گفت: برخی می‌خواهند خود را انقلابی نشان دهند اما باید بدانند انقلابی‌تر از رهبر بودن درست نیست و کسی که تند می‌رود به یکباره از جاده مستقیم خارج‌شده و درست در نقطه مقابل قرار می‌گیرد.

*امام حسین (ع) آزاده بود

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نیز با اشاره به مناسبت اربعین و شخصیت آزاده امام حسین (ع) نیز گفت: امام حسین از هر دوجهان آزاد بود که یکی‌یکی بچه‌هایش جلوی او تکه‌تکه می‌شدند، اما دم نمی‌زد.

وی افزود: به‌راستی در اربعین چه غوغایی هست که چنین موجی از جمعیت به سمت اباعبدالله به حرکت درمی‌آیند؟ آیا به‌غیراز این است که ایشان محبوب قلب‌ها هستند؟

دژکام همچنین در توصیه به زائران اربعین نیز گفت: ممکن است برخی توان پیاده‌روی را نداشته باشند و نیاز به کمک دارند، لذا سعی شود که همه یاریگر هم بوده و مطمئن باشید ثواب این زیارت، به کمک‌کننده نیز خواهد رسید.

 

برچسب ها: امام جمعه ، تناقض ، مجلس ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار