رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان:
رئیس شبکه دامپزشکی شبکه نهبندان گفت: از ابتدای امسال 150 هزار و 218 رأس دام سبک در 347 واحد اپیدمیولوژیک دامی شهرستان نهبندان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.
کد خبر: ۶۵۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 24 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک از خراسان جنوبی:محمد راه‌انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اظهار کرد: مبارزه با بیماری‌های دامی به منظور حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و پویایی صنعت دامپروری، از جمله وظایف دامپزشکی است.

 

وی افزود: فعالیت های پیشگیری و کنترل بیماری ها در حوزه دامپزشکی در دو عرصه اقتصادی و بهداشتی نقش ارزنده ای در ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان به مایه کوبی رایگان جمعیت دام سبک شهرستان علیه بیماری آبله اشاره کرد و ادامه داد: از زمان آغاز طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سبک علیه بیماری آبله تاکنون 85 درصد جمعیت دام سبک شهرستان نهبندان مایه کوبی شده اند.

 

راه انجام با اشاره به اینکه بیماری آبله یک بیماری واگیر ویروسی است که می تواند باعث تلفات و ضرر اقتصادی شدید به گله های گوسفندی شود،تصریح کرد: از ابتدای امسال 150 هزار و 218 راس گوسفند وبز به صورت رایگان در 347 واحد اپیدمیولوژیک دامی شهرستان نهبندان واکسینه شده‌اند و طبق برنامه تا پایان مهرماه امسال، بیش از 180 هزار راس دام سبک علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.  

 

وی ادامه داد: موثرترین راه پیشگیری از بیماری آبله رعایت اصول مدیریت دامداری و انجام واکسیناسیون و ضد عفونی جایگاه و همچنین جدا کردن دامهای مبتلا از دامهای سالم و رعایت اصول قرنطینه ای و کنترول ورود و خروج دام به دامداری است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه همکاری دامداران در انجام موفقیت آمیز و پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دامها در سطح منطقه بسیار مهم است، یادآورشد: از تمامی دامداران شهرستان نهبندان می خواهیم در راستای جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری در منطقه و تلفات و خسارات ناشی از آن همکاری لازم را با اکیپ های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند تا امنیت لازم دام ها علیه این بیماری ویروسی به صورت کامل ایجاد شود.

برچسب ها: دامپزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار