سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان خبرداد:
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان در خصوص بیماری خطرناک تب کریمه کنگو هشدار داد.
کد خبر: ۶۵۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 05 September 2018

به گزارش تابناک از خراسان جنوبی :مهدی عارفی نیا سرپرست این شبکه نسبت به رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه ای جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو که یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام می باشد هشدار داد.

هشدار شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان علیه بیماری خطرناک تب کریمه کنگو

وی بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها که در انتقال بیماری قابل اهمیت است و مجاورت شهرستان با کشور افغانستان، رعایت موازین بهداشتی را اجتناب ناپذیر دانست . خودداری از کشتار دام در معابر و خیابان ها همچنین عدم تماس دست با کنه و گوشت دام تازه ذبح شده و ترشحات حاصله و همچنین انجام سم پاشی های به موقع و موثر در محیط می تواند به کاهش جمعیت کنه ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک شایانی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشترک بودن این بیماری و همچنین درمان بسیار سخت آن در انسان، مجموعه اقدامات دامپزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری بسیار مهم بوده و با توجه به بروز اندک بیماری در مناطق خاصی از کشور، این امر نشاندهنده کنترل بیماری توسط اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از قبیل نظارت بر کشتارگاهها و اطلاع رسانی ،مبارزه با جمعیت کنه ها و سم پاشی اماکن دامی روستایی و توزیع سم در میان آنها و آموزش چهره به چهره دامداران می باشد.

عارفی نیا افزود: امید است مجموعه اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و موجبات تقویت اینگونه اقدامات که به طور مستقیم در امر سلامت انسانی دخیل است فراهم گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار