با همکاری گروه «مرهم» صورت می گیرد
خراسان جنوبی مقصد بیست و دومین سفر خیرخواهانه گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان « مرهم» قرار گرفته است تا با حضور تیم­ های پزشکی فوق تخصص این رشته بیماران نیازمند به جراحی پلاستیک و ترمیمی شکاف لب، شکاف کام، ناهنجاری‌های مادرزادی، سر و صورت در بیمارستان های استان مورد جراحی و مداوا قرار گیرند.
کد خبر: ۶۲۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 01 July 2018

تابناک خراسان جنوبی: خراسان جنوبی مقصد بیست و دومین سفر خیرخواهانه گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان « مرهم» قرار گرفته است تا با حضور تیم­های پزشکی فوق تخصص این رشته بیماران نیازمند به جراحی پلاستیک و ترمیمی شکاف لب، شکاف کام، ناهنجاری‌های مادرزادی، سر و صورت در بیمارستان های استان مورد جراحی و مداوا قرار گیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم پرشکی بیرجند در نشستی با خبرنگاران برنامه های درمانی تیم خیرخواهانه را در بیرجند تشریح نمود. کاظم قائمی بیان داشت: شرایط برای درمان و جراحی بیماران فراهم شده است و تاکنون 1200 نفر برای انجام جراحی و درمان ثبت نام کرده‌اند و 150 نفر از آنها کاندید اولین جراحی هستند و که در بیمارستان رازی با اختصاص 7 اتاق عمل مورد جراحی و درمان قرار خواهند گرفت. در ابتدا 26 بیمار بستری می ­شوند و سپس 40 بیمار دیگر آماده عمل خواهند شد.

 

بنابر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی پیش‌بینی می‌شود بین 120 تا 150 جراحی انجام شود و از بیماران هزینه ای دریافت نخواهد شد. در این طرح تلاش شده تا با همکاری سازمانها و نهادهای مرتبط همه کسانی که دچار ناهنجاری سر و صورت  هستند شناسایی شوند.

 

قائمی درباره اهداف گروه مرهم گفت: این گروه که  به سرپرستی دکتر کلانتر هرمز انجام می‌شود اولویت مناطق محروم است افزود: این بیست و دومین سفر این گروه است و اولویت با بیماران کم بضاعت مالی و بیماری مادرزادی سر و صورت بوده و این تیم جراحی زیبایی نیست و دانشگاه هم در این جریان درمان فرانشیز از بیماران دریافت نمی‌کند.

 

وی بیان کرد: افراد متقاضی باید وارد سایت موسسه مرهم شده و علاوه بر ثبت نام اینترنتی از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان رابطان ما در دانشگاه علوم پرشکی در سطح استان اطلاع رسانی شده و همه کمک کردند تا مردم در اقصی نقاط استان خراسان جنوبی در جریان این امر قرار گیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعدادی از افرادی که در سایت ثبت نام کردند عکس آنها  در دسترس دکتر کلانتر قرار گرفت افزود:  با توجه به اطلاع رسانی خوب تعدادی از مردم از دیگر استانها هم در این سایت ثبت نام کردند.

 

قائمی گفت: طبق ثبت نام بیماران مربوطه مشخصات بیمار مشخص و مقرر شد تا برای روز اول و دوم  چه کسانی عمل شوند و تقسیم کار صورت گرفته و  ایاب و ذهاب بیماران برای انتقال به بیرجند به  فرمانداران واگذار شد که اگر بیمار وسیله نقلیه نداشت فرمانداران برای انتقال حمل و نقل کمک کنند و بحث اسکان به بسیج جامعه پزشکی واگذار شد و در بیمارستان رازی مستقر می‌شوند و دانشگاه فرهنگیان، مهمانسرا ارتش و استانداری هم برای پذیرش اعلام آمادگی دارند.

 

وی افزود: کمیته امداد اعلام آمادگی کرده تا هزینه بستری و اسکان را تقبل کند و مهمترین موضوع عمل جراحی است که رایگان انجام شده و هزینه  هر عمل  با عمل دیگر فرق دارد و خیلی‌ها برای جراحی عمل زیبایی ثبت نام کردند اما عمل زیبایی انجام نمی‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرداد بسطامی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
شکاف لب مادر زادی استان ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار