مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی خبر داد
در تابستان امسال ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان در قالب 30 گروه به  اردوهای جهادی اعزام خواهند شد. این اردوها در حوزه‌های فنی و عمرانی، سلامت و درمان و کارآفرینی و اشتغال برگزار خواهد شد. این اردوها با حمایت بنیاد برکت، آستان قدس رضوی و استانداری خراسان جنوبی برگزار می گردد.
کد خبر: ۶۲۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 30 June 2018

تابناک خراسان جنوبی: به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان به  اردوهای جهادی اعزام خواهند شد، گفت: این تعداد نفر در قالب ۳۰ گروه به اردوها اعزام خواهند شد که ۱۶ گروه خواهران و ۱۴ گروه برادران هستند. 

 اعزام ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان خراسان جنوبی به اردوهای جهادی تابستان

ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در نشست خبری که با محوریت شروع برنامه های تابستانه بسیج دانشجویی و اردوهای جهادی برگزار شد گفت: از امروز اردوهای جهادی دانشگاه های استان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت که در این اردوها ۳۰ گروه از دانشجویان اعزام خواهند شد که ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه های استان را شامل می شود .

 

صلاحی در ادامه صحبت‌های خود گفت: این اردوها در حوزه‌های فنی و عمرانی، سلامت و درمان و کارآفرینی و اشتغال برگزار خواهد شد که از جمله فعالیت‌های این گروه ها ساخت خانه های عالم، مشارکت در ساخت مدارس، ارسال پزشک رایگان به مناطق محروم خواهد بود.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: ۱۳ گروه عمرانی، ۲۶ گروه فرهنگی و سه گروه تخصصی بهداشت و درمان در این اردوها شرکت دارند که بعضی از این گروه‌ها در چند زمینه فعالیت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی امسال با توجه به کنگره دو هزار شهید استان برگزار خواهد شد، گفت: امسال برای اولین بار در استان با توجه به این کنگره بخش ویژه ای وجود خواهد داشت که در آن گروه های جهادی به دیدار خانواده های شهدا رفته و یا در تعمیر و بازسازی خانه خانواده های شهدا مشارکت خواهند کرد.

 

صلاحی گفت با توجه به اینکه ترویج سیره شهدا جزء اهداف این اردوها می باشد، هر گروه به نام یک شهید نامگذاری شده و برای زنده نگه داشتن یاد شهید ابتکاراتی از جمله نصب تصاویر و تمثال شهید هر گروه بر روی لباس های افراد پیش بینی شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال برای اولین بار طرح اعتلای اردوهای جهادی اجرا خواهد شد که با نظر اعضای اردوهای جهادی انجام خواهد شد و شیوه کار در آن بدین صورت است که شناسنامه محیطی روستاهای هدف قبل از ورود گروه‌های جهادی به روستاها تدوین و آماده می شود که در این شناسنامه محیطی مشکلات و توانایی های هر روستا آمده و گروه جهادی سعی می‌کند در برنامه ۳ تا ۵ ساله بتواند مشکلات روستای هدف خود را برطرف نماید و امیدواریم این مبحث بتواند اثربخشی اردوهای جهادی را بیشتر کند.

 

وی افزود: اردوهای جهادی در ۱۰ روز برگزار می‌شود و در همه شهرستانها گروههای جهادی حضور خواهند داشت و بیشترین دانشجویان اعزامی از شهرستانهای بیرجند قاین و طبس خواهند بود.

 

صلاحی گفت: در سال گذشته بنیاد برکت ۱۱ گروه و آستان قدس رضوی سه گروه از گروه های جهادی را پوشش دادند که امسال علاوه بر این دو نهاد استانداری خراسان جنوبی نیز گروه‌های جهادی را حمایت خواهد کرد.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود گریزی به طرح ولایت استانی زد و گفت: این طرح در پایان تابستان امسال با حضور ۱۰۰ دانشجوی برتر و منتخب دانشگاه های سراسر استان برگزار خواهد شد که برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری اعزام خواهد شد.

 

صلاحی گفت: در سال گذشته در قالب طرح ولایت استانی ۱۴ خواهر و ۱۰ برادر دانشجو به مدت ۴۵ روز جهت حضور در مرحله کشوری برای فراگیری دوره های مربوط به طرح به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: در طرح اسلام ناب نیز ۱۵ نفر از دانشجویان منتخب استان از بیست و هفتم تیرماه به مدت ۱۰ روز به تهران اعزام خواهند شد و در دوره های آموزشی طرح اسلام ناب شرکت خواهند کرد.

 

دبیر کمیته اساتید و دانشجویان خراسان جنوبی در ادامه صحبت های خود اشاره ای به کنگره دو هزار شهید استان که در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد کرد و گفت: حدود بیست و پنج کارگروه و کمیته برای برگزاری یادواره شهدا در نظر گرفته شده اند.

 

صلاحی گفت: یادواره شهدای دانشگاه های استان در شهرستانها و مرکز استان برگزار شده است و تنها تعدادی از دانشگاه های استان این یادواره را برگزار نکرده اند.

 

وی افزود: در قالب کمیته های کنگره دو هزار شهید استان تصمیمات گرفته شده است که از جمله آنها می توان به برگزاری نشست ها و شبهای شعر و خاطره شهدا، دیوار نویسی و چاپ پوستر های شهدا در دانشگاه های استان، آماده کردن تمثال و تصویر شهدا و ارسال آنها به روستاهای هدف اردوهای جهادی اشاره کرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان صحبت‌های خود گفت: همایش علمی کرسی های آزاد اندیشی بسیج دانشجویی استان فرصت ها و چالش ها، در ۲۵ آذر ماه سال جاری مصادف با روز پژوهش برگزار خواهد شد و از دانشجویان درخواست می شود تا آثار خود را به دبیرخانه این همایش که طی چند روز آتی از طریق پوستر اعلام خواهد شد، ارسال کنند.

 

خبرنگار - مصطفی آواره 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار