مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبر داد
هم‌اکنون ۹۹ هزار خانوار به صورت مستقیم از خدمات کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان بهره‌مندند و تامین نیازهای اساسی آنها یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد است.
کد خبر: ۵۷۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 24 February 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده بسیج ادارات این استان گزارشی از نحوه برگزاری جشن نیکوکاری در سال‌جاری ارایه کرد.

رضا شهرکی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: هرسال جشن نیکوکاری از سوی کمیته امداد و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش سازمان بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی با هدف تامین نیازهای خانواده‎‌های نیازمند در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه در سه مرحله برای مشارکت گروه‌های مختلف جامعه در کمک‌رسانی به اقشار بی بضاعت برگزار می‌شود، افزود: مرحله اول این جشن با همکاری آموزش و پرورش برای تامین نیازهای دانش‌آموزان در سراسر مدارس سیستان و بلوچستان برگزار شده و مرحله دوم و سوم روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه مختص دریافت کمک‌های مردم نیکوکار و نمازگزاران این استان در پایگاه‌های کمیته امداد و میعادگاه‌های نماز جمعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این جشن فرصتی برای خدمت‌گزاری بیشتر به محرومان در روزهای پایانی سال بوده که در قرآن کریم و سخنان بزرگان دین بسیار بدان سفارش شده است.

شهرکی یادآور شد: با توجه به نزدیکی جشن نیکوکاری مکاتبه با سازمان‌ها، شرکت های تولیدی و صنعتی، ادارات، اصناف و بازاریان در مشاغل مختلف در سطح اتحادیه و در سطح خرد با اشخاص صاحب واحد صنفی در سراسر استان برای تهیه سبد عیدانه خانوارهای تحت حمایت و نیازمند در دستور کاراست.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان بسیح ادارات برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی ، ادارات و نهادهای ذیربط ، افزود: با همکاری سازمان بسیج ادارات کمک های نقدی کارکنان دولت جمع آوری شده و با تحویل به نیازمندان می تواند در رفع بخش عمده مشکلات آنها کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین پایگاه‌های نیکوکاری در سطح شهرستان‌های مختلف این استان همه نوع کمک نقدی و غیر نقدی را از مراجعان می‌پذیرند اما رعایت کیفیت کمک‌های اهدایی به حفظ عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان کمک می‌کند.

جمع‌آوری کمک‌های ادارات سیستان و بلوچستان در جشن نیکوکاری

فرمانده بسیج ادارات استان سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه گفت: سازمان بسیج ادارات این استان همچون گذشته در حمایت و کمک به ایتام و محرومان در کنار کمیته امداد است.

مسعود پناهی افزود:‌خدمت‌رسانی به قشرهای محروم و مستضعف جامعه و تلاش در زمینهٔ رفع مشکلات معیشتی آن‌ها از ارزش و فضیلت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه، پایگاه های بسیج ادارات استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل برای دریافت کمک های کارکنان ادارات را دارد، یادآور شد: به همین منظور از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج تمامی ادارات استان خواسته شده که کمک‌های نقدی و غیرنقدی ادارات سطح استان را جمع‌آوری و برای اهدا به خانوارهای نیازمند تحول کمیته امداد دهند.

فرمانده بسیج ادارات استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین محل های جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای کمک به نیازمندان در سطح ادارات این استان دایر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار