معاون امور مجلس و استانهای وزیر ارشاد گفت: ۲۰ شهر به عنوان پایتخت کتاب مورد بررسی قرار گرفتند که از بین آنها پنج شهر به عنوان کاندیدای نهایی پایتخت کتاب معرفی شدند.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 24 February 2018

علی غیاثی ندوشن پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب یزد اظهار داشت: یکی از برکات فرهنگی انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه های کتاب بود که این نمایشگاه ها ابتدا به صورت گسترده در تهران و سپس در ابعاد کوچکتر در استانها جاری و ساری شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دهمین نمایشگاه کتاب در یزد برگزار شده است، افزود: یکی از برکات نمایشگاه های استانی، توزیع عادلانه امکانات و بهره مندی و آشنایی مردم با جدیدترین آثار حوزه نشر است.

غیاثی ندوشن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های کتابخوانی که در کشور اجرا می شود، بیان کرد: این طرح ها از جمله طرح روستای شاخص در حوزه کتابخوانی، پایتخت کتاب و ... با جدیت دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد هر سال در حوزه معرفی روستای شاخص در امر کتابخوانی منتخب هایی دارد، عنوان کرد: روستاهای شهرستانهای اشکذر و ابرکوه به عنوان روستاهای شاخص معرففی شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز برخی روستاهای استان یزد به مرحله نهایی این طرح راه یافته اند که به زودی روستاهای منتخب نهایی در جشنواره ای در تهران معرفی خواهند شد.

غیاثی ندوشن در مورد طرح پایتخت کتاب نیز بیان کرد: ۲۰ شهر به عنوان کاندیدای پایتخت کتاب مورد بررسی قرار گفتند که در نهایت پنج شهر به عنوان کاندیدای اصلی معرفی شدند که یزد نیز در زمره آنهاست و به زودی در مراسمی پایتخت کتاب معرفی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی نمایشگاه کتاب یزد ادامه داد: دهمین نمایشگاه کتاب یزد امسال با حضور ۵۵۵ ناشر داخلی و خارجی و ۱۶ کتابفروشی یزد برگزار می شود و ۱۵ ناشر نیز امسال انتشارات خود را د رغرفه های این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار